هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۶

بررسی قابلیت‌های جدید آیفون 5S اپل

شناسه مطلب: ۱۶۱ بازدید: ۴۶۳۷
بسته نرم‌افزاری آفیس اپل به نام iWorks به همراه نرم افزار iMovie و iPhoto که برای ویرایش فیلم و تصویر مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اکنون به طور رایگان در دسترس کاربران هستند. اپلیکیشن‌هایی نظیر Pages، Numbers، Keynote، iBook و Podcasts همگی جزو این هدیه رایگان اپل به کاربران می‌باشند.
بالاخره پس از مدت‌ها شایعات پیرامون گوشی جدید اپل تبدیل جای خود را با واقعیت عوض کردند. روز گذشته، اپل طی مراسمی اختصاصی از جدیدترین و در عین حال پیشرفته‌ترین گوشی خود با نام آیفون 5S پرده برداشت. این گوشی که از نظر ظاهری شباهت بسیاری به آیفون 5 دارد، اما از ویژگی‌هایی برخوردار است که می‌تواند برای چند ماه دیگر نیز در راس اخبار مربوط به گوشی‌های هوشمند قرار گیرد. در ادامه قصد داریم ویژگی‌های جدید این گوشی 4 اینچی را بررسی کنیم.
 
بزرگترین ویژگی آیفون 5S مربوط به پردازنده آن، یعنی A7 است. این پردازنده بر اساس معماری 64 بیت ساخته شده و به همین دلیل اولین پردازنده موبایل در جهان است که بر اساس این معماری کار می‌کند. استفاده از این پردازنده باعث خواهد شد تا توسه دهندگان اپلیکیشن، برنامه‌های خود را برای استفاده حداکثری از امکانات A7، مجددا از ابتدا بهینه نمایند.

ویژگی دیگر این گوشی، سنسور تشخیص اثر انگشت است که در حال حاضر چندان کاربردی نیست و تنها می‌توان با استفاده از آن، قفل گوشی را باز نموده و یا از فروشگاه آیتونز خرید کرد. اپل ادعا می‌کند که اطلاعات مربوط به اثر انگشت کاربران در هیچ کدام از سرورهای اپل ذخیره نمی‌شوند و به همین دلیل جای نگرانی وجود ندارد. همچنین توسعه دهندگان اپلیکیشن برای سیستم عامل iOS حق دسترسی به این اطلاعات را نداشته و نمی‌توانند از این روش در اپلیکیشن‌های خود استفاده کنند.
 
 
1- رنگ‌بندی‌های جدید
آیفون 5S در سه رنگ جدید عرضه می‌شود که هر سه رنگ، بیشتر در قسمت پشتی بدنه آلومینیومی این گوشی نمایان هستند. این رنگ‌های عبارت‌اند از: نقره‌ای، خاکستری و نهایتا طلایی. البته قسمت‌های بالا و پایین این گوشی که شیشه‌ای می‌باشند در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌شوند.
 
2- فلاش دوتایی از نوع LED
فلاش دوتایی LED برای اولین بار است که در آیفون 5S مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش‌تر شایع شده بود که استفاده از این نوع فلاش‌ها باعث خواهد شد تا بتوان نورهای مختلفی را ایجاد نمود. با معرفی این قابلیت جدید، مشخص شد که این شایعات حقیقت داشته‌اند. این دو فلاش جدید که یکی به رنگ سفید و دیگری به رنگ کهربایی است، توانایی ایجاد 1000 حالت مختلف نوری را با توجه به شرایط محیطی دارند. به همین جهت، در اکثر عکس‌های گرفته شده توسط این گوشی، پوست به رنگ طبیعی نمایش داده می‌شود.
 
3- سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID:
این سنسور جدید، اصلا شباهتی به سنسور مشابهی که در گوشی ATRIX 4G موتورولا استفاده شده، ندارد. اپل این سنسور جدید را به طرز جالبی با دکمه معروف Home یکپارچه کرده است. این سنسور جدید که توسط لایه‌ای از جنس کریستال سافایر محافظت می‌شود، از رزولوشن 500ppi برخوردار است و قدرت تشخیص آن نیز قابل قبول است. می‌توان از این سنسور در مواردی مانند باز کردن قفل گوشی یا خرید از فروشگاه آیتونز استفاده نمود.
 
4- پردازنده A7، اولین پردازنده موبایل با معماری 64 بیت
شاید بزرگترین و در عین حال چشم‌گیرترین قابلیت آیفون 5S، استفاده از یک پردازنده 64 بیتی به عنوان مرکز اصلی محاسبات آن باشد. اپل مدعی است، سرعت عملکرد این پردازنده در جنبه‌های عمومی و گرافیکی، چیزی در حدود دو برابر بیشتر از پردازنده A6 است. البته هنوز سرعت کلاک این پردازنده و همچنین میزان حافظه رم آن به طور اعلام نشده‌اند. این پردازنده جدید از فناوری گرافیکی OpenGL ES 3.0 نیز به طور کامل پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل، انتظار می‌رود، بازی‌هایی که برای این پلتفرم ساخته می‌شوند، از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
 
5- پردازنده کمکی M7 برای پردازش اطلاعات حرکتی
درست همانند تراشه X8 موتورولا که به یک پردازنده کم‌مصرف برای پردازش اطلاعات صوتی مجهز است، آیفون جدید نیز علاوه بر پردازنده اصلی، مجهز به یک پردازنده کمکی برای پردازش اطلاعات حرکتی است که توسط سنسورهایی نظیر Compass، Gyro و... تهیه می‌شوند. مصرف انرژی این پردازنده بسیار اندک است و جای هیچگونه نگرانی بابت کاهش طول عمر باتری وجود ندارد.
 
6- دوربین جدید iSight
رزولوشن دوربین آیفون جدید نسبت به نسل قبل تفاوتی نکرده، اما اندازه سنسور آن 15 درصد بزرگتر شده که همین موضوع باعث می‌شود تا اندازه هر پیکسل به 1.5 میکرون افزایش پیدا کند. از دیگر ویژگی‌های دوربین جدید می‌توان به f/2.2 اشاره نمود که باعث می‌شود تا حساسیت سنسور به نور 33 درصد نسبت به آیفون 5 افزایش یابد.
 
همچنین استفاده از پردازنده قوی A7 باعث می‌شود تا سرعت فوکوس خودکار و همچنین سرعت گرفتن عکس بسیار بیشتر از قبل باشد. ویژگی جدید آیفون 5S توانایی ضبط تصایر با رزولوشن 720p یا اچ‌دی با نرخ 120 فریم در ثانیه است که می‌توان با استفاده از آن، فیلم‌های حرکت آهسته با کیفیت بالا تهیه کرد.
 
دوربین استفاده شده دز آیفون جدید، در زمره دوربین‌های رده بالا برای گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد.
 
7- دوربین جلوی فیس تایم با رزولوشن HD
سنسور دوربین جلوی آیفون 5S نیز دستخوش تغییر شده و ابعاد پیکسل‌های آن به 1.9 میکرون افزایش یافته که حتی بیشتر از ابعاد پیکسل‌های دوربین اصلی می‌باشد. به طور کلی کیفیت تصویر دوربین جلو خوب و قابل قبول است.
 
8- نرم‌افزارهای iWorks, iMovie و iPhoto رایگان شدند!
بسته نرم‌افزاری آفیس اپل به نام iWorks به همراه نرم افزار iMovie و iPhoto که برای ویرایش فیلم و تصویر مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اکنون به طور رایگان در دسترس کاربران هستند. اپلیکیشن‌هایی نظیر Pages، Numbers، Keynote، iBook و Podcasts همگی جزو این هدیه رایگان اپل به کاربران می‌باشند.
 
9- لوازم جانبی جدید
همزمان با عرضه آیفون 5S، قاب‌های رنگی برای مراقبت از گوشی با قیمت 35 دلار عرضه می‌شوند. همگی این قاب‌ها از جنس چرم درجه یک هستند و دور دوزی آن‌ها با ظرافت خاصی انجام پذیرفته است. همچنین یک داک جدید برای شارژ کردن گوشی با قیمت 29 دلار آماده عرضه است.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن