هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
سه شنبه, ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰

اپل بازار پردازنده‌های 64 بیتی را متحول خواهد نمود

شناسه مطلب: ۵۶۷ بازدید: ۳۵۳۴

گفته می‌شود که اپل قصد دارد تا با پردازنده‌های 64 بیتی سری A8 خود کل بازار تلفن‌های همراه هوشمند را به سوی استفاده از پردازنده‌های 64 بیتی هل بدهد و این امر می‌تواند به نفع مصرف کنندگانی که توان پردازشی بالاتری را می‌خواهند تمام شود.

به گزارش طراحی سایت سراج، این اطلاعات توسط شرکت بزرگ تایوانی یعنی TSMC اعلام شده است که همین امر موجب خواهد شد بتوان بر روی صحت آن‌ها به‌صورت کامل حساب باز نمود.

فرد دوم اجرایی این شرکت بزرگ تایوانی ضمن اعلام این موضوع ابزار امیدواری نمود که به‌زودی بتوانیم شاهد ورود حجم جدیدی از پردازنده های 64 بیتی به بازار مصرف باشیم که این امر در گرو فعالیت شرکت های بزرگی مانند اپل خواهد بود. TSMC به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت های تولیدکننده پردازنده و ریز تراشه در جهان با بسیاری از شرکت‌های بزرگ قرارداد همکاری دارد و اپل یکی از این نام‌ها به حساب می‌آید.

مارک لیو به‌عنوان جای‌نشین مدیر ارشد اجرایی این شرکت در این باره می‌گوید:«اگر به شرایط بازار تلفن‌های همراه از بعد پردازنده‌ها نگاه کنیم به‌صورت واضحی خواهیم دید که در شش ماه گذشته و با ورود پردازنده‌های 64 بیتی A7 اپل، کل بازار به سوی استفاده از پردازنده‌های 64 بیتی میل نموده است. درخواست‌های مربوط به پردازنده‌های 20 و 28 نانومتری از ما به شدت در سال جاری بالارفته است و با شرایط پیش رو باید انتظار داشت که در سال اینده میلادی نیز این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.»

این شرایط به‌ نحوی است که درطول ماه‌های گذشته شایعات فراوانی درباره عرضه زودتر از موعد پردازنده‌های A8 به گوش می‌رسد و به‌صورت  قطعی این امر می‌تواند جهش بسیار ویژه‌ای را برای بازار تقاضا برای پردازنده های 64 بیتی ایجاد نماید زیرا رقبای مستقیم اپل مانند سامسونگ به‌هیچ عنوان علاقه‌ای به عقب افتادن در هیچ زمینه‌ای را ندارند و محصولات خود  را به پردازنده‌های نیرومند 64 بیتی مجهز خواهند نمود تا بتوانند به رقابت با این غول آمریکایی ادامه بدهند.

در این میان گفته می‌شود که به‌زودی TSMC  به تغییرات داخلی تن خواهد داد و  در بازه زمانی کوتاهی تعداد 6 هزار و 600 مهندس و متخصص جدید به این غول بزرگ اضافه خواهند شد تا جایگاه TSMC  به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده ریز پردازنده در سراسر جهان بیش از پیش مستحکم به نظر برسد.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن