هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۲

تلویزیون آمازون رقیب سرسخت تلویزیون اپل

شناسه مطلب: ۵۰۸ بازدید: ۳۷۰۸

شرکت آمازون با معرفی تلویزیون آمازون رسما وارد بازار رقابت با شرکت‌هایی مانند اپل شده است و می‌خواهد با ست آپ باکس ویژه خود به سراغ جذب مشتریانی برود که اپل برای آن‌ها برنامه ریزی کرده بود به این ترتیب تلویزیون آمازون رقیب سرسخت تلویزیون اپل خواهد بود.

به گزارش طراحی سایت سراج، این ست آپ باکس که نام کامل  Amazon’s Fire TV set-top box را بر روی خود می‌بیند از یک جعبه 4.5 اینچی تشکیل شده است که به گفته سازندگان آن سه برابر دستگاه‌های مشابه توان بازده خروجی دارد. به کمک این ست آپ باکس می‌توان درون منوها و سیستم داخلی دستگاه به گشت و گذار پرداخت که رابط انجام این عمل کنترل از راه دور ویژه آمازون فایر خواهد بود( از این به بعد این دستگاه در متن آمازون فایر نامیده خواهد شد). البته این کنترل از راه دور دارای یک امکان ویژه است، درون این کنترل یک میکروفون جایگذاری شده است که به کمک ان می‌توانید به سراغ  جستجوی صوتی رفته و بدون نیاز به بالا و پایین رفتن در منوها با ارائه فرمان با کمک صدای خود به مقصد مورد نظر برسید.

همچنین  آمازون فایر دارای امکانات محدود کردن امکانات برای کوکدکان خواهد بود که امکان کنترل کارکرد فرزندان توسط والدین را فراهم می‌سازد. برای تماشای تصاویر ویدیویی با کمک این دستگاه باید حق عضویت ماهانه پرداخت نمایید که بسته اولیه این اشتراک شامل پرداخت هزینه 3 دلار برای عضویت یک ماهه در این شبکه خواهد بود و تنها امکان تماشای فایل‌های ارسالی بر روی این ست اپ باکس را برای کاربر فراهم خواهد ساخت.

امکانات این آمازون فایر تنها به پخش تصویری محدود نخواهد شد و دارندگان این دستگاه می‌توانند به انجام بازی‌های کامپیوتری با آن بپردازند و اینامر به عنوان یک وجه تمایز بین این دستگاه و رقبا از سوی آمازون معرفی شده است. برای این‌کار ابتدا باید یک دسته بازی برای این ست آپ باکس بگیرید تا به نوعی آن  را به یک نسول بازی تبدیل نماید. این دسته با قیمت 40 دلار عرضه می‌شود و شباهت اندکی به دسته‌های پلی استیشن دارد. البته خرید این دسته با عرضه یک بازی 7 دلاری به صورت هدیه همراه خواهد بود و علاوه بر آن یک برگه خرید به ارزش 10 دلار به خریدار عرضهمی‌وشد که با آن می‌تواند از سایت امازون برای خرید محصولات استفاده نماید. البته این دستگاه برای گیمرهای حرفه‌ای با یک مشکل بزرگ همراه خواهد بود، کمبود حافظه داخلی می‌تواند برای انجام بازی  مشکل ساز باشد زیرا نمی‌توان بازی‌های متعدد را به صورت همزمان بر روی حافظه محدود و 8 گیگابایتی این دستگاه دراختیار داشت ولی ممکن است در سال آینده نسخه ای از آمازون فایر با اسلات ارتقا حافظه داخلی عرضه شود  تا مشکل این دستگاه حل گردد.

البته در این رقابت آمازون تنها نیست و رقبای مختلف امکانات مشابهی را برای مشتریان خود مهیا ساخته‌اند. برای نمونه می‌توان به تلویزیون اپل اشاره نمود که به نوعی رقیب مستقیم این محصول به حساب می‌آید و رقابت این شرکت‌ها با یکدیگر عملا به سطحج علنی رسیده است. ولی دیگر رقبایی که امکاناتی را که در برخی از موارد مشابه با آمازون فایر به مشتریان عرضه می‌کنند نیز کم نیستند، از این میان می‌وان در بخش بازی به دستگاه آنلاین بازی استیم اشاره نمود که امکانات بازی را در سطحی حرفه‌ای‌تر و بالاتر از آمازون فایر به مشتریان عرضه می‌ند و یا در سطح پخش تصویری گوگل مدتی است تا کروم کست را در آمریکا عرضه کرده است و این دستگاه ماه گذشته میلادی نیز در اروپا به عرضه رسمی رسیده است.

در زمینه امکانات کنترلی اما رقیب جدیدی در راه است، مایکروسافت قصد دارد تا با سیستم جدید خود یعنی Voice Assistant Cortana امکانات کنترل صوتی ویژه‌ای به دارندگان سیستم عامل ویندوز ارائه کندو این سیستم کنترل صوتی  در آخرین نسخه به روز رسانی بر روی دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل ویندوز فون ارائه خواهد شد و همچنین با تغییراتی اندک به زودی بر روی تسخه جدید ویندوز 8.1 به عرضه خواهد رسید که به همراه استارت منوی جدید این سیستم عامل قرار است کاربران را با نسخه جدید آشتی بدهد. شایان ذکر است   مایکروسافت اسم این سیستم را از بازی مشهور و محبوب خود یعنی سری Halo  گرفته است .

در مجموع شاید بتوان بسیاری از امکانات این دستگاه را در دستگاه‌های دیگر یافت ولی مجموع پکیج ارائه شده توسط آمازون در نوع خود بسیار مناسب بوده و گروه وسیعی از مصرف کنندگان را مخاطب خود قرار داده است که این امر نشان از عزم راسخ این کمپانی برای توفیق در این رده دارد. البته تا زمان مشخص شدن امکانات دقیق خروجی تلویزیون اپل نمی‌توان گفت که کدامیک از این دو محصول برتر از دیگری خواهند بود و باید منتظر ماند تا اپل محصول خود را برای بررسی دقیق در اختیار منتقدان قرار بدهد. اینکه چه کسی برنده یا بازنده این روند باشد مهم نیست بلکه مسئله مهم این است که آینده پخش تصویری در دست ابزارهایی از این دست خواهد بود.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن