چاپ کردن این صفحه
شنبه, ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۸

Mac اپل 30 ساله شد

شناسه مطلب: ۳۶۵ بازدید: ۳۱۹۰

"استیو جابز"(Steve Jobs) که در سن جوانی به‌سر می‌برد روی سکوی اصلی آمد و در حالی که یک مدل از رایانه Mac را در دست داشت، به حضار سلام کرد. در آن روز تحلیلگر بازار فناوری موجود نبود و بیشتر مراکز خبری فقط گزارش مربوط به محصول عرضه شده را منتشر می‌کردند و به همین خاطر کمتر کسی در جهان از این اتفاق مطلع شد.

به گزارش طراحی سایت سراج، اما از مدل نهایی این رایانه شخصی در جلسه سهامداران شرکت اپل رونمایی شد و بنابراین بیشتر افرادی که برای نخستین بار این محصول را دیدند سهامداران، سرمایه‌گذاران و مدیران شرکت اپل بودند.
 
هم‌اکنون 30 سال از آن زمان می‌گذرد و در این فاصله رایانه Mac تحولات فراوانی داشته است و بسیاری از کارشناسان از این محصول به عنوان پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین رایانه شخصی در جهان یاد می‌کنند. البته باید توجه داشت که بزرگترین تحول در دنیای رایانه‌های شخصی را محصولات IBM PC رقم زدند.
 
نخستین مدل از رایانه شخصی Mac مخصوص متخصصان گرافیکی عرضه شد که شامل یک رابط کاربری، موشواره و صفحه‌کلید می‌شد و یک ورودی 3.5 اینچی برای فلاپی‌دیسک هم در زیر مانیتور تعبیه شده بود.
 
به هر حال باید توجه داشت که طراحی سیستم‌عال، توسعه برنامه‌های مربوطه، ارتقا سخت‌افزار و ... در مجموع باعث شد تا Mac طی این دوره زمانی 30 ساله به یکی از محبوب‌ترین رایانه‌ها برای عموم کاربران تبدیل شود.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن