هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
دوشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۶

صفحه فیسبوک مارک زاکربرگ هک شد!

شناسه مطلب: ۱۲۹ بازدید: ۵۷۰۸
تیم امنیت فیسبوک، به هکرانی که بتوانند باگ‌های نهان را کشف کرده و به مسئولان گزارش کنند، 500 دلار جایزه می‌دهد. اما در اقدامی جالب یک محقق امنیتی از فلسطین، پس از آن‌که ادعایش در مورد یک باگ بسیار مهم مورد پذیرش قرار نگرفت، تصمیم گرفت که موضوع را با هک کردن صفحه‌ی شخصی خود مارک زاکربرگ به وی اطلاع دهد.
در اولین گزارش خلیل شریطه، او سعی کرد با ارسال پستی در صفحه‌ی سارار گودین، (که یکی از دوستان دوران دانشگاه زاکربرگ هم هست)، گزارش خود را به اثبات برساند. می‌دانید که در حالت عادی، تنها دوستان یک شخص می‌توانند بر روی دیوار او پست ارسال کنند. اما این هکر با استفاده از باگ یاد شده و دور زدن سیستم امنیتی فیسبوک می‌توانست به ارسال پست بر روی دیوار اشخاص غریبه بپردازد.
 
گزارش شریطه به یکی از اعضای تیم امنیت فیسبوک رسید و او هم به دیوار سارا گودین مراجعه کرده تا مسئله را بررسی کند. اما چون او با گودین دوست نبود، نتوانست پست شریطه را در صفحه‌ی او ببیند بنابراین ادعای او را نادرست قلمداد کرد.
 
اما خلیل که هنوز ناامید نشده بود، تصمیم گرفت با ارسال پستی در صفحه‌ی خود بنیان گذار فیسبوک، نظر مسئولان را جلب کند.
Facebook Screenshot
دقایقی پس از این موضوع، یکی دیگر از مهندسان امنیتی فیسبوک با وی تماس گرفت و جویای اطلاعات بیشتر شد. همزمان حساب کاربری او در فیسبوک نیز برای مدتی مسدود شد.
پس از مشورت‌های بسیار اعضای تیم امنیت به این نتیجه رسیدند که جایزه‌ی 500 دلاری به شریطه تعلق نخواهد گرفت. زیرا او به جای ارائه اطلاعات فنی کافی، قوانین این شرکت و وب سایت فیسبوک را با ارسال پست در صفحه‌ی گودین و زاکربرگ زیر پا گذاشته است.
 
البته عده‌ای هم معتقدند که با توجه به نگارش قوانین و حقوق شخصی و امنیتی فیسبوک به زبان انگلیسی، ممکن است که او از قوانین مطلع نبوده و هدف وی تنها کمک بوده باشد. چرا که به جای فروش آن به افراد کلاه بردار و اسپمرها، اطلاع رسانی به مسئولان را ترجیح داده است.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن