هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۰۲ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۸

آیا فیس بوک رفع فیلتر خواهد شد؟

شناسه مطلب: ۱۳۴ بازدید: ۵۰۴۴
رئیس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش صراحتاً از رفع فیلتر فیس بوک سخن به میان آورد و اتفاقاً از این شبکه اجتماعی در اطلاع رسانی دیدگاهایش در دوران انتخابات بسیار استفاده نمود. حال با توجه به شروع کار آقای روحانی و ایجاد صفحه‌های رسمی برخی از وزراء ایشان، این مسائله مطرح شده است که آیا نهایتا فیس بوک باز خواهد شد یا خیر؟
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه صفحه فیس بوکش را فعال کرده و آن گونه که از گفته‌هایش بر می‌آید در رفتاری هوشمندانه قصد دارد از این ظرفیت برای دیپلماسی عمومی استفاده کند که امری بسیار ارزشمند است و بابت این ابتکار عمل می‌بایست وی را تحسین کرد، چرا که در همین مدت کوتاه، صفحه فیس بوک او از چندده هزار عضو عبور کرده و در مدت زمانی کوتاهی، احتمالاً یک رسانه بزرگ خواهد بود که بیش از یک میلیارد و صد میلیون نفر عضو فیس بوک می‌توانند مواضع ایران را در سیاست خارجه را از آن پی بگیرند و حتی برای مسئول دستگاه دیپلماسی ایران، کامنت بگذارند!
 
وب سایت آقای هاشمی نیز ظاهراً در همین راستا یکی از گفته های چندی پیش رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر لزوم بهره برداری از این شبکه را برجسته کرده است. در این سخنان که به تحولات منطقه اشاره شده بود و در بخشی از آن تاکید شده بود: «... این گونه انفجار اطلاعات دیگر بسته نمی‌شود البته عوارض بدی هم دارد اما ما برخلاف عده‌ای که فکر می‌کنند این جریان‌ها خطرناک است فکر می‌کنیم این جریان به سعادت بشریت کمک می‌کند و چیز مبارکی در دنیاست. امروز یک صفحه فیس بوک که هزینه‌ای برای مردم ندارد تبدیل به موضوع خبری در تمام تلویزیون‌ها و دستگاه‌های دنیا می‌شود».
 
این گفته‌ها و عملکرد اما گام‌هایی در راستای تسهیل امر برای رایزنی روحانی و پیگیری رفع فیلتر فیس بوک شد تا این پدیده تنها زمانی که مشکل امنیتی در پی داشته باشد، فیلتر شود و در غیر این صورت با این شبکه نیز همچون دیگر شبکه‌ها برخورد شود و تنها صفحات دارای موارد خلاف امنیتی یا توهین آمیز و... فیلتر شود و از فیلتر کلی درآید و حتی در این گمانه زنی ها، وقوع این اتفاق را تا انتهای شهریورماه اعلام کردند، حال آنکه هنوز در واپسین ساعات آخرین روز شهریورماه اتفاقی نیافتاده است اما ظاهراً در این زمینه تلاش‌هایی شده است.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن