هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۱۴

معرفی پایگاه ثبت نام رسمی VPN + جزییات

شناسه مطلب: ۱۱۲ بازدید: ۵۰۳۶
استفاده از سرویس دهنده‌های غیرمطمئن می‌تواند هزینه‌های سنگینی را بابت نشت اطلاعات به سازمان ها تحمیل کند. لذا چندی پیش مقرر شد در راستای ساماندهی به سرویس VPN مورد نیاز سازمان ها و شرکت ها و حمایت از حقوق استفاده کنندگان و نیز جلوگیری از ایجاد اخلال در سرویس کاربران قانونی این تکنولوژی‌ها، طرح ارائه VPN رسمی و قانونی در کشور اعلام شد.
به گزارش سراج، شبکه‌های اختصاصی و امن برای انتقال اطلاعات سازمانها روی بستر شبکه عمومی اینترنت به عنوان بخشی از کسب و کار سازمانهای بزرگ، موضوعی است که امروزه قابل صرف نظر کردن نیست و اخلال در سرویسهای مبتنی بر این نوع شبکه‌ها، هزینه‌های زیادی را برای سازمان‌ها در پی خواهد داشت. بر این اساس شورای عالی فضای مجازی از آغاز اجرای طرح ارایه وی پی ان قانونی در کشور خبر داد و شروع ثبت نام اشخاص حقوقی از تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ اعلام و قرار بود ثبت نام اشخاص حقیقی متعاقبا اعلام شود. 
 
در رابطه با موضوع وی پی ان، محمود خسروی - مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت – در نامه‌ای خطاب به وزارت‌خانه‌ها، سازمان، شرکت‌ها و بانک‌ها اعلام کرده بود نظر به اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت متولی ساماندهی و اختصاص شبکه اطلاعات مجازی یا همان وی پی ان در کشور است و انتقال اطلاعات و داده‌های مهم سازمان‌ها و نهاد‌های کشوری برای تبادل در فضای مجازی با استفاده از وی پی ان از اهمیت نسبی برخوردار خواهد بود، لذا چنانچه دستگاه مربوط برای تبادل اطلاعات قانونی در فضای مجازی نیاز به استفاده از وی پی ان دارد با درج دلایل توجیهی در سایت www.vpn.ir درج کند. 
 
بر این اساس ثبت نام صرفا برای ارتباط بین داخل و خارج کشور بوده و شامل وی پی ان‌های داخلی و یا استفاده از برای دور زدن فیلترینگ نیست. 
 
در مرحله اول کلیه متقاضیان حقوقی اعم از سازمانها، موسسات، دانشگاه‌ها، نمایندگی‌های خارجی و شرکتها باید درخواست خود را در این سایت ثبت کنند و بعد از بررسی و تایید درخواست متقاضیان و تعیین تکنولوژیهای مختلف مورد نیاز این بخش ها، مجوز دریافت سرویس از تامین کنندگان تایید صلاحیت شده برای آنها صادر خواهد شد. 
 
بعد از اینکه کاربر به سایت www.vpn.ir مراجعه کرد باید ابتدا تعهدی اولیه را قبول کند. این تعهد شامل بندهای زیر است: 
 
این ثبت نام صرفا برای ارتباط بین داخل و خارج از کشور است و شامل VPN های داخلی نیست. 
 
این VPN جهت دور زدن فیلترینگ نیست و در صورت استفاده برای این منظور، سوء استفاده محسوب شده و پیگرد قانونی خواهد داشت. متقاضیان برای گذر از فیلترینگ باید با کمیته مصادیق مذاکره داشته باشند. 
 
با توجه به اینکه ارتباطات بعدی با متقاضیان از طریق پست الکترونیک و پیام کوتاه خواهد بود، مسئولیت عدم تکمیل صحیح این موارد بر عهده متقاضی است. 
 
پس از تکمیل مراحل پیش ثبت نام و دریافت کد رهگیری، لازم است تا مدارک خواسته شده به آدرس دبیرخانه ارسال شود و چنانچه تا دو هفته این امر صورت نگیرد، پیش ثبت نام صورت گرفته ملغی خواهد شد. 
 
بعد از قبول شرایط بالا بعد از انتخاب نام شهر و شهرستان کاربر بایستی دلیل نیاز به وی پی ان را بطور کامل مطرح کند سپس به صفحه‌ای انتقال پیدا می‌کند و باید در این صفحه اطلاعاتی اعم از نام شرکت، واحد استفاده کننده، نشانی پست الکترونیکی سازمان و سایر اطلاعات مورد نیاز است. 
 
بعد از تکمیل فرم مربوط فرم مشخصات صادر می‌شود. کاربر بعد از اینکه این فرم را بوسیله سازمان خود تایید کرد باید آن را به همراه تعهد نامه محرمانگی که به او ارائه می‌شود تحویل دبیرخانه مرکز ملی فضای مجازی دهد. 

موارد مرتبط

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن