هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۲۹

دستگیری پسر VPN فروش

شناسه مطلب: ۹۰ بازدید: ۶۶۶۵

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه انتشار فیلترشکن برابر ماده ۲۵ قانون جرایم رایانه‌ای جرم است، از دستگیری پسری خبر داد که با خرید VPN، آنها را در سایتش به دیگران می‌فروخته است.

سرهنگ نوراللهی، در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارآگاهان فتا در پی رصد و گشت‌های اینترنتی سایتی را شناسایی کردند که اقدام به فروش فیلترشکن و VPN می‌کرد.

به گفته وی با بیان اینکه با انجام اقدامات فنی پلیس، گرداننده این سایت که فردی به نام «نرگس» بود، در شهریار مورد شناسایی قرار گرفت و ماموران در بازرسی از منزل وی نسبت به جمع‌آوری تجهیزات رایانه‌ای وی اقدام و آنها را به پلیس فتا منتقل کردند.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه ماموران در تحقیق از «نرگس» دریافتند که وی هیچ تخصصی در کار با رایانه و اینترنت ندارد، گفت: بررسی نشان داد که اینترنت منزلش توسط پسری به نام «بهنام» ۳۵ ساله مورد استفاده قرار گرفته است.

نوراللهی با بیان اینکه دستگیری این پسر ۳۵ ساله در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت، گفت: این فرد در بازجویی‌ها عنوان داشت که ضمن طراحی سایتی، با خریدن VPN از طریق سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر، آنها را در سایت خود به فروش می‌رساندند.

وی با بیان اینکه انتشار فیلترشکن‌ها و آموزش روش‌های عبور از سامانه‌های فیبری برابر ماده ۲۵ قانون جرایم رایانه‌ای جرم تلقی شده و مجازات قانونی در پی دارد، گفت: متهم پرونده پس از تکمیل پرونده، در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن