هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
یکشنبه, ۰۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۸

موفق‌ترين طراح دنيا را بشناسید

شناسه مطلب: ۳۰۵ بازدید: ۳۰۲۲

مي‌خواهيم براي شما در مورد شخصي صحبت کنيم که بسياري از افراد او را به عنوان بهترين و موفق‌ترين طراح جهان مي‌شناسند.

هميشه در هر حرفه‌اي يک بهترين وجود دارد؛ يک نفر که براي بقيه افراد که در آن حرفه فعاليت مي‌کنند، حکم الگو را دارد و سعي مي‌کنند تا از راه و روشش پيروي کرده و به موفقيت‌هايي که او رسيده، دست پيدا کنند. به عنوان نمونه بسياري از افراد موفق‌ترين و بهترين شرکت فناوري اطلاعات را گوگل مي‌دانند و به همين گونه براي هر چيزي يک بهترين در ذهن افراد وجود دارد.

1879019 880


در اين مطلب مي‌خواهيم براي شما در مورد شخصي صحبت کنيم که بسياري از افراد او را به عنوان بهترين و موفق‌ترين طراح جهان مي‌شناسند. طراح انگليسي‌تبار آيفون و آي‌مک که "جاناتان ايو" نام دارد با طراحي‌هاي منحصر به فرد خود مسير جديدي را براي بزرگترين تيم‌هاي طراحي صنعت فناوري جهان به وجود آورده است. بسياري از کارشناسان اعتقاد دارند که مرکز اصلي شرکت اپل در کاليفرنيا به مکاني تبديل شده است که موفق‌ترين طراح جهان ايده‌هاي ناب و بزرگ خود را در آن‌جا خلق کرده است. جاناتان ايو هميشه جلسه‌هاي کاري خود را با هم تيمي‌هايش با نوشيدن يک قهوه مرغوب آغاز مي‌کنند و در قالب همين جلسه‌ها بوده است که شرکت آمريکايي اپل امروزه به يکي از بزرگ‌ترين شرکت‌هاي جهان فناوري تبديل شده است. سهم جاناتان ايو در رسيدن به اين پيروزي به قدري بوده است که در هفته گذشته، يک بيوگرافي غير رسمي از او منتشر شد و در اين بيوگرافي گوشه‌هايي از زندگي او به نمايش گذاشته شد که باعث رسيدن شرکت اپل به موفقيت امروزش شده است. ايو علاقه بسيار زيادي به گوش دادن موسيقي داشته و هميشه در هنگام کارش موسيقي گوش مي‌کند. براي اين که از اين کار لذت بيشتري ببرد در اتاق خود يک ست اسپيکر بسيار مجهز تعبيه کرده است اما به جز يک ميز کار و يک چراغ مطالعه و يک صندلي کلاسيک ساخت سال 1976 وسيله ديگري در اتاقش به چشم نمي‌خورد. فردي با نام "ليندر کني"، براي نوشتن کتاب بيوگرافي از جاناتان ايو از او درخواست همکاري کرد اما درخواست او به صورت مودبانه‌اي توسط او رد شد ولي چند تن از همکارها و همکلاسي‌هاي سابق ايو، با او همکاري کردند تا بتواند به نشر يک کتاب در مورد زندگي جاناتان ايو بپردازد. در سال 2011 در مراسم تشييع پيکر "استيو جابز"، در زمان سخنراني ايو، او از جابز به عنوان بهترين و وفادارترين دوستش ياد کرد و بسياري از مردم اين دو را به عنوان دوستاني بسيار صميمي مي‌شناختند.

در تصويري که در اين کتاب از اپل کشيده شده است، نقش جاناتان ايو بسيار پر رنگ‌تر از استيو جابز در موفقيت اپل نشان داده شده است. خود جاناتان ايو مي‌گويد، ايده‌هاي جابز در بعضي از مواقع به قدري عجيب و جالب بود که هر دوي ما از خوشحالي زبانمان بند مي‌آمد اما با تمامي اين موارد، کني با استفاده از اطلاعاتي که از اطرافيان جاناتان ايو جمع‌آوري کرده، او را به شکلي توصيف کرده که همه به نقش پررنگ او در اپل پي ببرند.


در ادامه بخشي از اين بيوگرافي را در اين جا براي شما خواهيم آورد.

"ايو مردي بسيار مودب است که گاهي اوقات بد اخلاق مي‌شود. او تا به حـال سر کسي فرياد نزده و در حالت کلي بايد گفت که کنـار آمدن با اين شخصيت کار بسيار راحتي است. او بسيار مهربان است و دقت بالايـي در کارش دارد و هميـن موضوع باعـث شده که هميشه به عنوان يک عضو راهگشا در کارهاي تيمي شرکت داشته باشد. اگر بخواهيم جزئيات بيشتري در مورد او بگوييم بايد گفت که جاناتان ايو فرزند مايک ايو است که به حرفه نقره‌سازي مشغول است. او يکي از شخصيت‌هاي مشهور صنعت طراحي فناوري در مدارس بريتانيا است. نوآوري‌هاي او يک سرمايه 130 ميليون دلاري، يک خانه به ارزش 17 ميليون دلار و ده‌ها ماشين پرسرعت بسيار مدرن برايش به ارمغان آورده است. ايو با يکي از همين ماشين‌هاي گران قيمتش چند وقت پيش يک تصادف مرگبار کرد که از آن جان سالم به در برد و بعد از پشت سر گذاشتن آن، دستمزدش از طرف شرکت اپل به شکل قابل توجهي افزايش پيدا کرد. اين اتفاق باعث شده بود که مديران اپل تازه بفهمند که وجود و حضور او تا چه حد براي شرکت اپل حياتي و ضروري است. ايو موفقيتش را مديون رابطه بسيار صميمي که با پدرش دارد، مي‌داند و به گفته خودش اگر حمايت پدرش نبود هيچ‌گاه استعدادهايش شکوفا نمي‌شد".

1879021 778


کني در بخش‌هايي از اين بيوگرافي تا حد زيادي اغراق هم کرده است. به عنوان مثال در قسمتي، يک تيم 16 نفره نوآوري اپل را با تيم مشابه شرکت سامسونگ که 1000 کارمند دارد، مقايسه مي‌کند. "سابقه 21 ساله ايو در اپل، هميشه موفق نبوده است و اولين پروژه او که تبلت نسل دوم Newton بود، نتوانست به خط توليد راه پيدا کند و بسياري از کارشناسان مي‌گويند شکوفايي جابز زماني به اوج خودش رسيد که جابز در سال 1996 به اپل بازگشت و با سنگدلي تمام، 4200 جايگاه شغلي را تعديل کرد. درست در زماني که ايو قصد داشت از اپل استعفا دهد اين اتفاق رخ داد و بعد از بازگشت جابز، ايده آي‌مک نقطه شروعي براي همکاري طلايي استيو جابز و ايو به حساب مي‌آمد. آي‌مک به محصولي تبديل شد که انقلابي در فضاي مهندسي شرکت اپل به وجود آورد و ايده آن مدت زمان بسياري به صورت راز نگه داشته شد تا زماني که يک سخت‌افزار کوچک از آن به عنوان نمونه ساخته شد. طراحان تيم ايو، بيشتر زمان خود را در کارخانه‌ها مشغول پيدا کردن راهي براي توليد سخت‌افزار بودند و بيشتر ايده‌هاي آن‌ها وارد خط توليد شده و به محصولات بزرگ و موفقي تبديل شدند".

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن