بنابر آمار رسمی اعلام شده سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند که این آمار نمایشگاه رسانههای دیجیتال را در صدر پر بازدیدترین نمایشگاهها قرار میدهد و پیش بینی شده بود که امسال ۱۰ درصد به تعداد بازدید کنندگان این نمایشگاه افزوده شود.
مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال متولی برگزاری این نمایشگاه است. این مرکز در اطلاعیهای در خصوص علت لغو برگزاری نمایشگاه توضیح داده که «به دلیل عدم تأمین کامل منابع مالی مورد نیاز» برگزاری نمایشگاه به ماههای آتی موکول شده است.
وعده برگزاری نمایشگاه در ماههای آتی در حالی عنوان شده که شنیدههای حاکی از این است که تاکنون قرار جدی برای تامین مالی این نمایشگاه گذاشته نشده است. همچنین گفته شده که اگر تامین مالی انجام شود، شاید نمایشگاه در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.
مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال اعلام کرده است: «تجهیز مالی مناسب برای برگزاری شایسته و مطلوب هفتمین جشنواره و نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال ضروری است. رایزنیهای مختلفی برای جذب حامیان مالی و بنگاههای اقتصادی به منظور بهرهگیری از ظرفیتهای حمایتی آنها از برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی انجام شده است. در این مدت نیز مراحل مقدماتی برگزاری نمایشگاه از قبیل تهیه، تولید و تدوین محتواهای فرهنگسازی حوزه رسانههای دیجیتال، ثبتنام از متقاضیان، جانمایی بخشهای نمایشگاهی، هماهنگی مکان برگزاری نمایشگاه (مصلی امام خمینی(ره) تهران)، تهیه سازههای نمایشگاهی و … نیز انجام شده است. اما علیرغم تمام این اقدامات به دلیل عدم تأمین کامل منابع مالی مورد نیاز و پس از مشورت با سطوح عالی مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری هفتمین جشنواره و نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال به ماههای آتی موکول شد.
امید است با بهرهگیری از توانمندیها و پتانسیلهای فعالان و تولیدکنندگان عرصه رسانههای دیجیتال و یاری دیگر بخشها و سازمانهای ذیربط شاهد برگزاری باشکوه نمایشگاه هفتم در آینده نزدیک باشیم.»