هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
چهارشنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۳

در iOS 7، آیفون را با حرکت سر خود هدایت کنید

شناسه مطلب: ۸۶ بازدید: ۵۸۰۳

به نظر می‌رسد اپل قابلیت مخفی دیگری را برای iOS 7 در نظر گرفته که در آن از طریق حرکت سر به چپ و راست قادر به هدایت سیستم عامل خواهید بود. این قابلیت توکار در بخش Accessibility قرار دارد و از طریق دوربین جلو حرکت سر کاربر را دنبال می‌کند. ظاهر این قابلیت، پاسخ اپل به ژست‌های حرکتی گلکسی اس 4 سامسونگ است.

  ژست‌های حرکتی به صورت پیش فرض در iOS 7 فعال نیستند و ابتدا باید آن را از بخش مربوطه در تنظیمات فعال کنید. به نظر می‌رسد اپل نیز همچون برخی از تولیدکنندگان ابزارهای اندرویدی، تشخیص حرکت سر انسان را به سیستم عامل iOS7 اضافه نموده است. قابلیت جدید iOS 7 به کاربر کمک می‌کند تا با حرکت سر به سمت راست و چپ، صفحه را به سمت راست و چپ اسکرول کند. کاربر از طریق حرکت سر قادر خواهد بود تا عمل مشابه فشار دادن دکمه اصلی، نمایش بخش اعلانیه‌ها، اجرای سیری، یا کم و زیاد کردم حجم صدا را انجام دهد.

بدون شک این اقدام اپل برای مقابله با ژست‌های حرکتی تلفن گلکسی اس 4 سامسونگ صورت گرفته است. در تلفن گلکسی اس 4 سامسونگ کاربر قادر است به کمک قابلیت‌های Air View و ژست‌های حرکتی بین صفحه‌های مختلف حرکت کرده و یا بدون باز کردن برنامه اطلاعاتی بیشتری در مورد ایمیل یا موارد دیگر مشاهده کند، همچنین امکان متوقف کردن ویدیو در حال پخش بدون لمس صفحه نیز میسر است.

حال باید دید که کاربران چقدر از این قابلیت استقبال خواهند کرد و آیا مایل خواهند بود تا به جای لمس صفحه سر خود را در مقابل تلفن تکان بدهند.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن