هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۰۱ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۳۰

پورفسور بالتازار در گوگل!

شناسه مطلب: ۷۹ بازدید: ۴۳۰۹

گوگل حتی سالروز تولد خالق انیمیشن پرفسور بالتازار را نیز از یاد نمی‌برد.

به گزارش ایتنا، شرکت آمریکایی گوگل به مناسب هشتاد و دومین سالروز تولد زلاتکو گرگیک (Zlatko Grgic) انیماتور سرشناس کروات، لوگوی خود را به صورت دستگاه عجیب و غریب پروفسور بالتازار درآورده است.

زلاتکو گرگیک در ۲۱ ژوئن سال ۱۹۳۱ در زاگرب پایتخت جمهوری کرواسی به دنیا آمد و ۴ آوریل سال ۱۹۸۸ در سن ۵۷ سالگی در تورانتو کانادا درگذشت.

وی خالق انیمیشن معروف پروفسور بالتازار است.

این مجموعه کارتونی که داستان‌های یک مخترع و اندیشمند کهن‌سال به نام بالتازار را برای کودکان روایت می‌کند، بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۷۴ در استودیوی فیلم زاگرب ساخته شده است.

این دانشمند جالب وقتی با مشکلات روبرو می‌شود، مدت زیادی قدم‌زنان فکر می‌کند و سپس به سراغ دستگاه عجیب و غریب خود رفته و با فشردن اهرم آن، دستگاه را روشن می‌کند.

پس از اتمام کار دستگاه که با صداها و نورهای گوناگونی همراه است، پروفسور شیر دستگاه را باز کرده و چند قطره مایع را داخل یک لوله آزمایش می‌ریزد و با ریختن آن مایع بر روی زمین، اختراع وی ظاهر می‌شود.

این انیمیش سال‌ها پیش از شبکه اول تلویزیون ایران پخش شده است.

پروفسور بالتازار علاوه بر ایران در کشورهای مختلف جهان از آلمان، دانمارک، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، هلند، نروژ، پرتغال، رومانی، ژاپن، یونان نیز پخش شده است.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن