هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۰۱ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۲

حمله سایبری جدید به وزارت نفت

شناسه مطلب: ۷۸ بازدید: ۵۰۸۷

همزمان با آغاز موج جدید حملات سایبری به سایت‌های اصلی و اینترنت وزارت نفت، به دلیل افزایش ضریب ایمنی شبکه اینترنتی و اینترانتیریال این حمله گسترده سایبری ناکام مانده است و هکرها موفق به دریافت اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده صنعت نفت نشدند.

به گزارش خبرنگار مهر ، ساعت 12 روز گذشته جمعه 31 خرداد ماه یک گروه ناشناس یکسری حملات سایبری را به سایتهای اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران را طرح ریزی کرده اند که این حملات سایبری منجر به قطع شدن فعالیتهای مجازی سایت اصلی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران و چندین سایت زیرمجموعه این شرکتها شده است.
بر این اساس از ظهر روز گذشته تاکنون شبکه اینترنت کارکنان و مدیران بخشهای از ستاد وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران قطع شده است اما به دلیل افزایش ضریب ایمنی هکرها موفق به دستیابی اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده وزارت نفت نشده اند.

این حمله سایبری از طریق تعدادی از سرورهای اصلی شرکت ملی نفت ایران و توسط یک بدافزار انجام شده که با حضور و فعالیت کارشناسان فناوری اطلاعات وزارت نفت هم اکنون این هجوم رایانه ای به طور کامل مهار و کنترل شده است.

به گزارش مهر اردیبهشت ماه سال گذشته هم یک ویروس به نام «وایپر» به برخی از سایتهای شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت حمله سایبری کرده بود که با اقدامات به موقع مسئولان فناوری و اطلاعات این حمله هم ناکام مانده بود.

در دوسال گذشته حملات گسترده اینترنتی و سایبری به سایتهای شرکتهای بزرگ نفت در منطقه خاورمیانه انجام گرفته است به طوری که در چندین مرحله یک سری حملات دامن دار سایبری به سایتهای شرکت ملی نفت ایران، آرامکو عربستان سعودی و چندین شرکت نفتی قطر انجام شده بود. احمد قلعه‌بانی مدیرعامل شرکت نفت ایران هم اخیرا در گفت و گویی از استخدام تعدادی هکر در شرکت ملی نفت ایران به منظور دفاع و مقابله با حملات سایبری خبر داده بود.

انتشار یافته: 2
در صف انتشار: 0

نظرات  

محمد | Unknown | ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ ساعت ۰۸:۱۵
Comments اینا که میگن هیچ کس نمیتونه به ما نفوذ کنه که!!
نا شناس | Unknown | ۱۳۹۲/۰۴/۰۱ ساعت ۰۸:۱۷
Comments حالا گیریم حمله هم کردن، هیچ غلطی نمیتونن بکنن

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن