چاپ کردن این صفحه
شنبه, ۰۱ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۲۶

همکاری ایسوس و اینتل برای ساخت تبلت

شناسه مطلب: ۷۷ بازدید: ۴۵۳۴

Asus  و intel  قصد ساخت تبلت ۶۴ بیتی ۷ اینچی با سیستم عامل اندروید دارند. گزارش شده اینتل و asus برای آوردن یک تبلت ۶۴ بیتی ساده به بازار پرسود موبایل که هم اکنون تحت سلطه ی دستگاه هایی با پردازنده ARM هستند، شروع به همکاری کرده اند.

 بنابر گزارش های متعدد، این تبلت که قرار است قیمت بسیار مناسبی داشته باشد دارای پردازندهatom z2420 از شرکت اینتل می باشد، یک گیگا بایت حافظه رم، دوربین اصلی ۳ مگاپیکسلی و وب کم ۱٫۳ مگاپیکسلی دارد. همچنین دارای دقت تصویر ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل می باشد. سیستم عامل اندروید ۴٫۱  (Jelly Bean) و باطری آن ۴۷۲۰ میلی آمپر ساعت می باشد.

جالب آن که هر دو شرکت سازنده گفته اند قصد دارند قیمت تمام شده این دستگاه کمتر از ۱۵۰ دلار شود . این یک قیمتی باور نکردنی برای محصولی است که در بالا معرفی شد. البته باید به این قیمت با دیده ی تردید نگاه کرد. به هر حال، همان گونه که Quentyn Kennermer  در سایت Phandroid اشاره می کند، یک تبلت ۶۴ بیتی ۷ اینچی با قیمت ۱۵۰ دلار یک پیشرفت مهم برای شرکت اینتل می باشد که مهمترین محصولش در حوزه موبایل motorala RAZR i و تعدادی اسمارت فون ارزان برای بازار های نوپا می باشد. kennermer عقیده دارد ” مهم این است که آیا واقعاً اینتل می تواند محصولی به این ارزانی را وارد بازار کند و در این صورت چه زمانی این کار را میکند؟”او ادامه میدهد : “احتمالا جواب این سوال در کنفرانس بزرگ موبایل در اواخر این ماه (MWC 2013) نباشد ولی ما احساس می کنیم زمان زیادی هم طول نخواهد کشید که درمورد این ریسک بلند پروازانه مطلع شویم .”همان گونه که در بالا ذکر کرده ام، این که آیا واقعاً اینتل اسم خود را پشت این تبلت ساده و غیر تخصصی می گذارد مبهم باقی می ماند. تبلت های Microsoft Surface نشان داد که در بازار تبلت ها گران قیمت تر بودن ، به معنی پر فروش تر بودن نیست.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن