هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
چهارشنبه, ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۹

پنج راه سرقت اطلاعات در اینترنت

شناسه مطلب: ۷۰۴ بازدید: ۸۲۹۴

سرهنگ علی نیک نفس، با اشاره به توصیه پلیس فتا برای جلوگیری از سرقت اطلاعات در اینترنت افزود: کاربران باید توجه داشته باشند که از رمزهای عبور یکسان استفاده نکنند؛ چرا که در صورت افشای رمز عبور یکی از حساب‌های کاربری امکان دسترسی به دیگر حساب ها توسط مجرمان وجود خواهد داشت.

به گزارش طراحی سایت سراج، رئیس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری فتا ناجا ادامه داد: کاربران نباید بر روی هر لینکی کلیک کنند؛ لینک‌های ناشناس یا ضمیمه ایمیل‌های مشکوک به هیچ‌وچه نباید باز شوند مگر اینکه فرستنده ایمیل کاملا شناس و محتوای ایمیل و لینک مشخص باشد. چرا که در صورت کلیک بر روی لینک های ناشناس و نامطمئن امکان نصب نرم افزارهای مخرب بر روی سیستم کاربران وجود خواهد داشت.

وی همچنین به کاریران اینترنت توصیه کرد که تا حد امکان از نرم افزارهای رایگان و کرک شده استفاده نکنند و در صورت نیاز به استفاده از نرم افزارهای رایگان حتما آنها را از سایت‌های مطمئن و مورد اعتماد دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهند و تردید نکنند که قطعا تعدادی از بازی‌ها و نرم‌افزارهای کرک شده و رایگان آلوده به نرم افزارهای مخرب هستند.

نیک نفس با بیان اینکه کاربران باید در استفاده از کامپیوترهای قرار داده شده در مکان‌های عمومی دقت کافی داشته باشند خاطرنشان کرد: کامپیوترهای موجود در کافی‌نت‌ها و مکان‌های عمومی ممکن است آلوده به کی لاگرهای نرم افزاری و یا سخت افزاری باشند.

وی با بیان اینکه کار کی‌لاگرها ذخیره اطلاعات مهم مثل رمزهای عبور است اظهار داشت: در این گونه کامپیوترها رمز عبور خود را ذخیره نکنید و در خاتمه استفاده از این کامپیوترها حتما از حساب کاربری خود خارج شوید و اگر احیانا کلمه عبور توسط مرورگر ذخیره شده آن را از قسمت تاریخچه پاک کنید.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن