هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
چهارشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۸

مایکروسافت سرفیس پرو ۳ را معرفی کرد: سبک‌تر و باریک‌تر

شناسه مطلب: ۶۹۱ بازدید: ۷۹۴۱

مایکروسافت در کنفرانس خود که در شهر نیویورک در حال برگزاری است، نسل جدید تبلت‌ خود را با نام Surface Pro 3 معرفی کرد. تبلت جدید مایکروسافت تنها 9.1 میلی‌متر ضخامت داشته و با اندازه‌ی صفحه‌نمایش 12 اینچ، علاوه بر اینکه بزرگ‌ترین تبلت سرفیس معرفی شده تا کنون است، نازک‌ترین دستگاه مجهز به پردازنده‌ی سری Core i اینتل نیز محسوب می‌گردد.

به گزارش طراحی سایت سراج، زمانی که مایکروسافت، خبرگزاری‌های مختلف را در نیویورک به همایش خود خواند، همه‌ی ما تصور می‌کردیم که معرفی نسخه‌ی مینی سرفیس در دستور کار باشد؛ اما در عوض شاهد معرفی تبلت‌بزرگ‌تر 12 اینچی Surface Pro 3 از سوی این کمپانی بودیم.

Lb2 2515 1


همچون نسل قبلی سرفیس، این تبلت نیز به یک پایه‌ی نگهدارنده مجهز است. رئیس بخش سرفیس مایکروسافت مدعی است که سرفیس پرو ۳ برای حذف تقابل میان تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها طراحی شده تا مشکل انتخاب را از سر راه خریداران بردارد. پایه‌ی نگهدارنده‌ی دستگاه حالت چند وضعیتی داشته و از ۴۵ درصد قدرت صدای بیشتر برخوردار است. پنی، رئیس بخش سرفیس مایکروسافت می‌گوید: «این تبلتی است که می‌تواند جایگزین لپ‌تاپ شما شود».  ضخامت 9.1 میلی‌متری سرفیس پرو ۳ با در نظر گرفتن اینکه این دستگاه بیشتر به خانواده‌ی اولترابوک‌ها تعلق دارد، یک مهندسی بسیار خوب محسوب می‌شود.

Lb2 2518 1


مایکروسافت در Surface Pro 3 به یک صفحه‌نمایش 12 اینچی با نسبت تصویر 3:2 با رزولوشن 2160 در 1440 روی آورده؛ اما حاشیه‌های موجود در طراحی مشکی و نقره‌ای کناری دستگاه، به نسبت نازک هستند. علاوه بر اینکه Surface Pro 3 بسیار نازک‌تر از نسل پیشین خود است. وزن دستگاه نیز به مراتب کم‌تر شده و تنها 800 گرم وزن خواهد داشت. پنی در مراسم مایکروسافت در نیویورک، به منظور مقایسه‌ی لپ‌تاپ‌های معروف با سرفیس پروی ۳، مک‌بوک ایر اپل را مثال زده و از فاکتورهای وزن و رزولوشن صفحه‌نمایش، بعنوان بهبود یاد کرده است. مایکروسافت همچنین از نزدیک با اینتل همکاری کرده تا اطمینان حاصل کند که آخرین پردازنده‌ی Core i7 این کمپانی در دل دستگاه جدید مایکروسافت قرار می‌گیرد. البته پردازنده‌ی جدید نیز همچنان برای خنک‌سازی به یک فن نیاز دارد که مایکروسافت در این خصوص با بازطراحی شاسی دستگاه، مشکل به چشم‌آمدن شیارهای مربوط به خنک‌سازی را اصلاح کرده است.

Lb2 2523 1

Lb2 2525 1

Lb2 2534 1

Lb2 2538 1


 شاید مهم‌ترین مسأله در خصوص Surface Pro 3، ترکیب جدید پایه‌ی نگهدارنده و تایپ‌کاور دستگاه باشد. پنی در این رخداد برای چندمین بار به قابلیت ترکیب لپ‌تاپ و تبلت سرفیس پرو ۳ اشاره کرد؛ مسأله‌ای که هرگز تا کنون توسط سرفیس پرو و سرفیس پرو ۲ بطور کامل حل نشده بود. پایه‌ی نگهدارنده‌ی جدید از یک حالت canvas mode یا بوم‌مانند پشتیبانی می‌کند که سرفیس پرو ۳ را در یک زاویه‌ی ۱۵۰ درجه‌ای قرار می‌دهد و بطور خاص برای طراحی و نگارش در نظر گرفته شده است. همچنین با توجه به معرفی تایپ‌کاور جدید که بصورت مغناطیسی، محکم به صفحه متصل شده و پایداری بیشتری را ارائه می‌کند، احتمالاً خواهید توانست بصورت بهینه‌تری از دستگاه در حالتی که آن را بر روی پای خود قرار داده‌اید، استفاده نمایید. پایه‌ی نگهدارنده‌ی سرفیس پرو ۳ از سه وضعیت مختلف پشتیبانی می‌کند و تایپ‌کاور نیز به منظور تناسب با کاربرد دستگاه، بصورتی که بر روی پا قرار گیرد بهینه شده است. مسلماً تغییر مذکور، اصلاح کوچکی محسوب می‌شود؛ اما در هر صورت یکی از ویژگی‌های اصلی لپ‌تاپ‌ها، قابلیت کار با دستگاه در حالت قرارگیری بر روی پا است که سرفیس پرو ۳ نیز از آن بی‌نصیب نخواهد بود.

Lb2 2539 1

Lb2 2540 1

Lb2 2541 1


پر واضح است که Surface Pro 3 برای کاربرانی طراحی شده که نیازمند اجرای برنامه‌های قدرتمند دسکتاپ نظیر فتوشاپ بر روی یک دستگاه کاملاً قابل‌حمل هستند. مایکروسافت طی مراسم خود حتی از ادوبی دعوت نمود که بر روی صحنه آمده و نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی فتوشاپ ویندوز برای صفحات لمسی را معرفی کند. اگرچه ادوبی هنوز آماده‌ی انتشار بروزرسانی خود برای فتوشاپ نیست، اما می‌توانیم به شما بگوییم که در این نسخه، قابلیت‌های pinch and zoom و بهره‌گیری از استایلوس سرفیس برای کار با تصاویر را در اختیار خواهید داشت.

Lb2 2544 1

Lb2 2546 1


پنی در خصوص ورودی قلم تبلت جدید مایکروسافت نیز اطلاعاتی ارائه نمود که به یک نسخه‌ی نقره‌ای تغییر یافته تا هماهنگی بیشتری با طراحی سرفیس جدید داشته باشد. کاربران سرفیس پرو ۳ قادر خواهند بود یادداشت‌های ثبت شده در اسناد خود را سینک نموده و نسبت به اشتراک‌گذاری این اسناد با سایر کاربران ویندوز مبادرت ورزند. استایلوس به شکلی طراحی شده که کاربر بتواند با کلیک‌کردن بر قسمت بالای آن اپلیکیشن OneNote را حتی در حالت خاموش‌بودن دستگاه اجرا کند. به محض اینکه نوشته‌ی خود در OneNote را به اتمام رساندید، می‌توانید بار دیگر همچون یک خودکار معمولی بر قسمت بالایی استایلوس کلیک کرده و برنامه بصورت خودکار تغییرات شما را با سرویس ابری مایکروسافت همگام می‌کند تا از هرکجای دیگر به سادگی در دسترس شما باشند.

Lb2 2548 1


این تبلت با قیمت پایه 799 دلار برای ارزان قیمت‌ترین مدلش، از فردا روانه بازار می‌گردد.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن