چاپ کردن این صفحه
شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۲

بهترین و مطمئن‌ترین رمز عبور (Password) را با خواندن این مقاله برای خود بسازید

شناسه مطلب: ۶۴۳ بازدید: ۳۲۲۴

با افزایش میزان ذخیره اطلاعات در فضای آنلاین، داشتن یک پسوورد مطمئن از هر چیزی واجب‌تر است.

به گزارش طراحی سایت سراج، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های بانکی آنلاین، همگی نیاز به نام کاربری و رمز عبور دارند. برای امن نگه داشتن این فعالیت‌ها داشتن رمزی که هک کردنش دشوار باشد، کار ساده‌ای نیست. بیشتر افراد برای دسترسی به سایتهای مختلف از رمزهای مختلف استفاده نکرده و معمولا زمان زیادی را صرف ساختن یک پسوورد مطمئن نمی‌کنند.

اما روشهایی وجود دارند که می‌توانیم از طریق آنها بهترین پسووردهایی را که می‌خواهیم بسازیم و ایجاد کنیم.

برنامه مدیریت پسوورد

برنامه مدیریت پسوورد چیست؟ این برنامه در واقع سه کاربرد اصلی دارد. اول اینکه مانع شما از استفاده از رمزهای عبور ساده (رمزهایی مثل تاریخ تولد یا نام) می‌شود، این برنامه برای شما رمزهایی می‌سازد که کاملا پیچیده و تقریبا غیر قابل هک شدن هستند.

بعلاوه این برنامه‌ها مکانی بسیار مناسب برای ذخیره سازی رمزهای عبور مختلف و دشوار شماست که دسترسی به آنها را در زمان لزوم ساده می‌کند.

در آخر هم بجای اینکه برای هر سایت یک پسوورد جدید را تایپ کنید، خود برنامه شما را به طور خودکار به هر یک از اکانتهایتان وارد می‌کند.

John Reid یک متخصص آی‌تی که ماهانه در روزنامه Newfoundland Western Star می‌نویسد، درباره استفاده از برنامه‌های مدیریت پسوورد چنین گفته است:” بهترین مورد استفاده از این برنامه‌ها این است که تنها نیاز به خاطر سپردن یک پسوورد است، آنهم رمز عبور خود برنامه”.

انتخاب بهترین برنامه مدیریت رمز عبور

مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک برنامه مدیریت رمز عبور در نظر بگیریم. بهترین برنامه آنی است که توانایی ایجاد خودکار اکانت برای لاگین شدن به وب سایتها و وارد کردن شما به گروه اکانتهای مورد علاقه‌اتان را به طور همزمان داشته باشد.

امنیت هم از مسائل پر اهمیت است. بهترین برنامه، آنی است که فایلها را حداقل با پروتکل 256 بیتی رمزگذاری کند، رمز عبور پیچیده ایجاد کند و شما را در برابر دزدی از کیبورد و دزدی اطلاعات حفاظت کند. از آنجایی که امروزه از طریق اسمارتفونها یا تبلتمان به اکانتهایمان دسترسی پیدا می‌کنیم، باید از نسخه‌های مختص موبایل این برنامه‌ها هم بهره ببریم.

بسیاری از این برنامه‌ها شامل نسخه پرتابل هم هستند که بتوانید روی USB آنها را به کامپیوتر های دیگر نیز منتقل کنید. این نسخه‌های پرتابل با جدا کردن فلش از دستگاه مربوطه، تمام اطلاعات مرتبط به رمز عبور و غیره را از سیستم پاک می‌کنند.

بهترین برنامه‌های مدیریت رمز عبور

برنامه‌های اینچنینی در بازار زیاد هستند، اما چند تا از آنها را می‌توان از بهترین‌ها دانست. مثلا RoboForm با کامپیوترها، مک و موبایل سازگار بوده و نسخه پرتابل نیز دارد. این برنامه قادر است رمزی تا 512 کاراکتر بسازد و بیشترین امنیت را برای شما به ارمغان آورد.

بعلاوه ویژگی لاگین خوکار تنها از URLهایی استفاده می‌کند که شما برای آن تعیین می‌کنید و اینکار از تلاش برای سرقت اطلاعاتتان از طریق ایجاد نسخه تقلبی از لینکهای وب سایتها محافظت می‌کند.

برنامه دیگر مدیریت رمز، Sticky Password نام دارد. این برنامه به دلیل عملکرد خوبش با تمام مرورگرهای موجود، مشهور است و به دلیل دسترسی آسان به آیتونز و دراپ باکس و گوگل تاک و اسکایپ نمره بالایی می‌گیرد.

برای آنهایی که دارای بیش از یک اکانت هستند، مثل فیس بوک و توییتر، استیکی پسوورد قادر است هویت‌های چندگانه را بر اساس هر URL مدیریت کند. این برنامه از چند پروتکل امنیتی مثل بستن برنامه به طور خودکار، یادآوری رمز عبور منقضی شده، حفاظت از کلیپ بورد، تولید کننده رمز و کیبورد مجازی استفاده می‌کند.

برنامه بسیار خوب دیگر مدیریت رمز عبور Kaspersky Password Management نام دارد. این برنامه از متودهای قوی رمزگذاری استفاده می‌کند و از شما در برابر سارقین اطلاعات و کیبورد خوان‌ها حفاظت می‌کند. بعلاوه این برنامه از چند روش تایید هویت نیز استفاده می‌کند، مثل اتصال بلوتوث به موبایل شما و نسخه پرتابل.

برنامه‌های دیگری هم هستند مثل Data Vault که دارای ابزار یکپارچه سازی پیشرفته برای سازگاری با اینترنت اکسپلورر، فایر فاکس و گوگل کروم است. برنامه دیگر Handy Password Manager 4.6 نام دارد که از ابزار منحصربفردی برای به خاطر آوردن رمزهای فراموش شده استفاده می‌کند و Splash ID Safe که در بین برنامه‌های مناسب برای موبایل، جز بهترین‌ها است.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن