هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۷

آخرین وضعیت شبکه مخابراتی کشور اعلام شد/ ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه

شناسه مطلب: ۶۴۲ بازدید: ۳۲۳۳

 هر سال اتحادیه جهانی مخابرات شعاری را برای این روز در نظر می گیرد که در واقع رهنمودی به کشورهای عضو این اتحادیه است تا در طول سال به اجرای آن بپردازند.

به گزارش طراحی سایت سراج، شعار روز جهانی امسال (2014) که توسط دکتر حمدون توره اعلام شد "ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار" است و براین اساس کشورهای عضو اتحادیه جهانی مخابرات برای تحقق این شعار باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری های لازم را به کار بندند.

ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار

روز هفدهم ماه مه مصادف با بیست و هفتم اردیبهشت ماه، سالروز گردهمایی نمایندگان 20 کشور جهان در سال 1865 میلادی - 1244 خورشیدی - و تأسیس نخستین اتحادیه بین المللی با عنوان اتحادیه تلگراف به منظور هماهنگی کشورها و ساماندهی ، مسایل مربوط به ارتباطات تلگرافی است.

پس از تشکیل این اتحادیه ، نخستین آیین نامه بین المللی تلفن در سال 1885 در کنفرانس « بل » و اولین آیین نامه بین المللی بی سیم در سال 1906 در کنفرانس با حضور 27 کشور جهان به تصویب رسید.

در سال 1914 به منظور بررسی مسایل مربوط به تلفن، برگزاری یک کنفرانس جهانی و در سال 1925 برای رسیدگی به مسایل تلگراف کمیته ای شکل گرفت.

اتحادیه تلگراف در سال 1922 در کنفرانس مادرید به « اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور (ITU) » تغییر نام یافت. این اتحادیه در سال 1947 دفتر بین المللی ثبت فرکانس ها را تأسیس کرد و به عنوان یک واحد تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد شناخته شد.

به دنبال تشکیل اجلاس سران جامعه اطلاعاتی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای، روز 17 ماه مه را به عنوان روز جهانی جامعه اطلاعاتی تعیین کرد و در نهایت در همایش سران مختار اتحادیه جهانی مخابرات که در ماه نوامبر 2006 در آنتالیای ترکیه تشکیل شد، اعضا تصمیم گرفتند از این پس مناسبت روز 17 مه با عنوان روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی برگزار شود.

اتحادیه جهانی مخابرات در حال حاضر بیش از 190 عضو دارد و از مهم ترین وظایف این اتحادیه می توان به تنظیم مقررات و برنامه ریزی برای مخابرات جهان ، ایجاد هماهنگی و انتشار اطلاعات لازم برای برنامه ریزی و استفاده از خدمات مخابراتی و تهیه و تنظیم اصول و مقررات بین المللی حاکم بر موارد استفاده زمینی و فضایی از طیف فرکانس، در جهت تسهیل تدوین قوانین داخلی کشورها نام برد.

وضعیت شبکه مخابراتی کشور

ایران 144 سال پیش یعنی در سال 1869 ، چهار سال پس از شکل گیری اتحادیه تلگراف به عضویت رسمی آن درآمد و همواره با رعایت قوانین و مقررات مترتب بر این حوزه و شرکت در مجامع و گردهماییهای بین المللی ITU و همچنین  لحاظ کردن شعار روز جهانی مخابرات در برنامه ها و استراتژی های سالیانه، وفاداری خود را به عنوان یکی از اعضای فعال این اتحادیه مهم جهانی اثبات کرده است.

شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: پنج سال پس از خصوصی سازی با مجموعه ای شامل شرکت ارتباطات سیار ، شرکت ارتباطات ثابت ، شرکت های مخابرات استانی، شرکت سامان سازه غدیر و شرکت های زیرمجموعه شرکت ارتباطات سیار به عنوان اپراتور فناوری و ارتباطات، توانسته همگام با روند صنعت در جهت ارائه خدمات نوین گام بردارد. این شرکت در رتبه بندی 100 شرکت برتر ایران، رتبه 2 در بالاترین ارزش بازار و بالاترین ارزش افزوده را به خود اختصاص داده و در بیشترین سودآوری موفق به کسب رتبه 3 و در بالاترین اشتغال زایی موفق به کسب رتبه 5 و در بالاترین رتبه فروش موفق به کسب رتبه 9 شده است.

در حال حاضر مخابرات ایران با بیش از 56 میلیون مشترک تلفن سیار و بیش از 28 میلیون مشترک تلفن ثابت دارای ضریب نفوذ 86.73 درصد در تلفن موبایل و ضریب نفوذ 91.36 درصد در تلفن ثابت است. جذب مشترکین تلفن ثابت و سیار در شرکت مخابرات ایران طی سالهای اخیر از روند رو به رشدی برخوردار بوده و این شرکت هم اکنون 99 درصد از مشترکان تلفن ثابت و 61 درصد از مشترکان تلفن همراه کشور را داراست.

همچنین روند توسعه پورت پر سرعت نصب شده در سراسر کشور با شیبی تند و افزایشی رو به رو بوده و این شرکت اعلام کرده که این روند با توجه به شعار امسال اتحادیه جهانی مخابرات ادامه خواهد یافت.

استراتژی شرکت مخابرات ایران

شرکت مخابرات ایران بر ایجاد ارتباط مناسب مورد نیاز عموم با ارائه خدمات متنوع ICT و تأکید بر ارزش آفرینی حداکثری برای ذینفعان تاکید کرده و در همین راستا اعلام کرد که با اجرای کامل برنامه راهبردی خود در یک بازه زمانی پنج ساله چشم انداز خود را به "بیشینه سازی هم افزایی بین ثابت و سیار برای تأمین منافع مردم " محقق کند و در ایــن راستا برنامه راهبردی این شرکت بر هفت محور رشد و نوآوری مستمر ، ارایه بهترین خدمت به مشتریان، ارایه بهترین عملکرد در IT و شبکه، سودآوری پایدار، همگرایی ثابت و سیار ، چابک سازی سازمان و قرار دادن کارکنان در کانون توجه و حرکت شرکت متمرکز می شود.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن