هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
دوشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۹

هارد 15K جدید توشیبا وارد بازار شد!

شناسه مطلب: ۶۳۳ بازدید: ۳۶۳۹

این هارد دیسک‌های جدید با هدف افزایش عملکرد و ظرفیت هارد دیسک‌های صنعتی عرضه می‌شوند که برای مدیریت حجم بالایی از داده مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار ذخیره‌سازی همراه با جدیدترین فناوری‌ها عرضه شده و از اغلب فرمت‌های داده‌ای پشتیبانی می‌کند با این حال باز هم نمی‌تواند رقیب سر سختی برای درایوهای سالید استیت یا همان SSDها باشد.

به گزارش طراحی سایت سراج، سری AL13SX توشیبا در ظرفیت‌های 300، 450 و 600 گیگابایت عرضه می‌شود و سرعت چرخش دیسک داخلی آن برابر با 15 هزار دور بر دقیقه می‌باشد. هارد جدید توشیبا دارای 64 مگابایت کش و همچنین اینترفیس SAS  شش گیگابیت بر ثانیه می‌باشد. کمپانی سازنده اعلام کرده است که متوسط دوره تأخیر پاسخ دهی این هارد برابر با 2 هزارم ثانیه، تأخیر در خواندن 2.7 هزارم ثانیه، و تأخیر در نوشتن 2.95 هزارم ثانیه است. برق مصرفی این درایوها در وضعیت غیرفعال برابر با 5.8 وات و در حالت فعال 9 وات می‌باشد.

به گفته دان جینت مدیر ارشد بازاریابی توشیبا، هارد 15000 دور بر دقیقه این کمپانی همچنان هسته اصلی بسیاری از فعالیت‌های محاسباتی کمپانی‌های فعال در حوزه IT است. مدل AL13SX علاوه بر اینکه دو برابر انواع معمولی ظرفیت دارد، میزان تأخیر پاسخ‌دهی آن کمتر بوده و از نظر مصرف انرژی هم مقرون به صرفه‌تر است.

همانگونه که در ابتدا گفته شد هارد دیسک‌های 15k از لحاظ عملکردی قابلیت رقابت با درایوهای SSD را ندارد با این حال قیمت بسیار مناسبی در مقایسه با این گروه از محصولات دارد و می‌توان به عنوان یک ابزار ذخیره‌سازی نسبتا ارزان قیمت صنعتی از آن بهره گرفت.

موارد مرتبط

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن