هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
یکشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۹

رقیب پلی استیشن 4 و اکس باکس وان در راه است

شناسه مطلب: ۶۲۹ بازدید: ۳۳۹۰

اخبار وارده خبر از آن دارند که این شرکت ژاپنی قصد دارد تا بازار را با محصولی جدید محک بزند و به این ترتیب کنسول جدید نینتندو در راه است.

 به گزارش طراحی سایت سراج، عملیات فاز تحقیقاتی ساخت این پروژه مدتی است که به پایان رسیده است و نینتندوقصد دراد تا با کنسول جدید خود پلی استیشن 4 و اکس باکس وان را به چالش بکشد.

این کنسول قرار است در ابتدای سال آینده میلادی به بازار عرضه شود و حتی رییس نینتندو، ساتورو ایواتا نیز این موضوع را به‌صورت رسمی تائید نموده است. این کنسول قرار است در ماه ژانویه سال 2015 میلادی روانه بازار شود و در میان مدیران این شرکت،  امید فراوانی برای موفقیت آن به چشم می‌خورد.

ایواتا درباره این کنسول می‌گوید:« ما می‌خواهیم چیزهای جدیدی را خلق کنیم، می‌‌خواهیم ابزاری نوین بسازیم نه اینکه یک تکرار از داشته‌های فعلی خود را دوباره به مخاطب ارائه کنیم.» این گفته‌ها رد حالی است که شرکت نینتندو پس از دوران با شکوه کنسول wii به شدت، دچار افت شده است. در نسل فعلی کنسول wiiU به استانداردهای فروش مطلوب دست نیافته است و نینتندو نیاز به تغییر را حس کرده است.

کنسول wiiu برخلاف پیش بینی شرکت نینتندو نتوانست توفیقی در بازار داشته باشد و در سال گذشته میلادی به جای 9 میلیون دستگاه پیش بینی شده، تنها موفق به فروض 2.8 میلیون دستگاه شد که این امر به منزله یک شکست تجاری برای این محصول محسوب می‌شود.

فروش این کنسول در سایه عرضه کنسول‌های نسل هشتمی سونی و مایکروسافت قرار گرفت و تقریبا همه فراموش کردند که محصولی با نام wiiU نیز در بازار وجود دارد. نینتندو پیش از این نیز در دوره‌ای به وضعیت مشابه دچار شده بود ولی پس از عرضه کنسول نینتندو wii، این شرکت مجددا به ساحل آرامش رسید. کنسول‌های نینتندو در طول چند سال گذشته به داشتن بازی‌های شاد مشهور هستند و در ابتدا به خاطر وجود دسته‌های کنترل حرکتی، به صورت منحصر به‌فردی مورد توجه قرار می‌گرفتند ولی با عرضه سیستم move برای پلی استیشن و کینکت برای اکس باکس، به صورت رسمی این برتری نیز از دست رفت.

از نظر گرافیکی کنسول‌های نینتندو قدرت رقابت با غول‌های موجود را ندارند وشاید در عرضه این کنسول جدید، افق‌های سخت‌افزاری بیش از پیش مد نظر نینتندو باشند. در مجموع چیزی که واضح است این است که تغییر تنها کلید بازگشت نینتندو به کورس کنسول‌های محبوب است و باید تا زمان عرضه جزئیاتی درباره این کنوسل مرموز، منتظر ماند.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن