هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۸

اجرای رومینگ ملی تا 2 ماه آینده

شناسه مطلب: ۶۲۲ بازدید: ۳۷۸۵

حسن رضوانی با بیان اینکه مصوبه برقراری رومینگ ملی که در جلسه 183 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نهایی شد به اپراتورهای موبایل ابلاغ شده است، اظهار داشت: هم اکنون جلسات هماهنگی میان اپراتورهای فعال کشور در جهت تامین تمهیدات فنی و تجاری و نیز تجهیزاتی برای عملیاتی کردن این طرح در حال برگزاری است.

به گزارش طراحی سایت سراج، وی با بیان اینکه رومینگ ملی حداکثر تا 2 ماه آینده انجام می شود، گفت: با اجرای این طرح، اپراتورها خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکان سایر اپراتورها قرار می دهند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: کاربرد رومینگ ملی زمانی است که مشترک موبایل از محدوده پوشش دهی شبکه اپراتور خود خارج می شود اما به صورت خودکار امکان برقراری ارتباط و دریافت خدمات از طریق شبکه اپراتور دیگر را با موبایل خود خواهد داشت.

رضوانی با تاکید براینکه این مصوبه برای هر 3 اپراتور فعال کشور ابلاغ شده و الزامی است، تصریح کرد: اما در شرایط فعلی اپراتورهای غالب - همراه اول و ایرانسل - که بیش از 25 درصد سهم بازار را دارند باید به یکدیگر و به سایر اپراتورها رومینگ بدهند.

وی با بیان اینکه تعاملات فنی و اقدامات تعیین ایستگاههای رادیویی در مرحله نهایی میان اپراتورها قرار دارد، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح رومینگ ملی، اپراتورها نباید به دلیل استفاده از خدمات شبکه های یکدیگر از مشترکان هزینه اضافی دریافت کرده و تنها مجازند که در چارچوب تعرفه های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هزینه مکالمات را از مشترکان دریافت کنند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد اجرایی شدن طرح امکان تغییر اپراتور توسط مشترک بدون تغییر شماره تلفن نیز گفت: این طرح برای اجرا به زمان بیشتری نیاز دارد و هم اکنون در حال انجام توافقات اولیه است.

وی با اشاره به بررسی های صورت گرفته در مورد این طرح - نامبر پرتابیلیتی - گفت: آیین نامه اجرای این طرح بار دیگر در دست بررسی فنی قرار گرفته و با یک سری تغییرات در موارد لازم الاجرا بزودی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح می شود و پس از تصویب نهایی برای اجرا به اپراتورهای موبایل ابلاغ می شود.

رضوانی در پاسخ به این سوال که طبق گفته وزیر ارتباطات دو طرح رومینگ ملی و نامبر پرتابیلیتی تا شهریورماه و قبل از همگانی شدن سرویس نسل سوم موبایل در کشور باید اجرایی شود گفت: رومینگ ملی که بزودی عملیاتی شده و توافقات اجرای طرح نامبرپرتابیلیتی نیز تا چند ماه آینده انجام خواهد شد.

به گزارش مهر، محمود واعظی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اواخر سال گذشته در راستای سامان بخشیدن به شبکه ارتباطات کشور از اجرای طرح رومینگ ملی و نامبر پرتابیلیتی تا شهریورماه 93 با همکاری شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه خبر داد و هدف از اجرای آن را ایجاد رقابت سالم میان اپراتورهای موبایل در جهت تقویت پوشش گسترده تر و تقویت آنتن دهی اعلام کرد.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن