این شایعه تنها دو هفته بعد از شایعه برنامهریزی گوگل برای سرویس پخش موسیقیاش منتشر میشود. مطمئن نیستیم شایعات مربوط به گوگل و یوتیوب در مورد یک سرویس باشند اما طبق گفته CNN احتمالا گوگل و یوتیوب قرار است دو سرویس جداگانه اما با امکانات مشابه ارائه کنند. ظاهرا یوتیوب برای سرویس پخش موسیقی جدیدش تیم مذاکره و واحد اجرایی خودش را دارد.
حتی بدون سرویس پخش موسیقی هم در حال حاضر یوتیوب فراگیرترین ابزار گوش کردن به موسیقی است. اغلب ویدئوهای روی یوتیوب موزیکویدئو هستند و بیش از ۶۴ درصد از نوجوانان برای گوش کردن موسیقی یوتیوب را به سایر سرویسها ترجیح میدهند.
شرکتها به این نتیجه رسیدهاند که سرویس پخش موسیقی یکی از راههای کسب درآمد است.گروه موسیقی وارنر ۲۵ درصد درآمد دیجیتال خود را تنها از پخش موسیقی به دست آورده است.
اگر گوگل و یوتیوب سرویسهای مبتنی بر اشتراک خود را راهاندازی کنند، وارد رقابت بسیار سنگینی خواهند شد چرا که آنها به بازار اشباع شدهای وارد میشوند. اسپاتیفای، Rdio، پاندورا و بسیاری شرکتهای دیگر در حال حاضر بر فضای پخش موسیقی آنلاین مسلط هستند و گوگل برای رسین به موفقیت راه دشواری در پیش رو دارد. اما با توجه به اینکه این «گوگل» است، فقط اسمش برای کشاندن کاربران سایر سرویسها به سرویس جدیدش میتواند کافی باشد.
یکی از سخنگویان یوتیوب در مورد این شایعه گفته است: "ما نظری درباره شایعات و فکر و خیالها نداریم. برخی تولید کنندگان محتوا هستند که فکر میکنند از سرویس پخش موسیقی آنلاین مبتنی بر اشتراک کاربران و همراه با تبلیغات، بهره خواهند برد. برای همین ما داریم دربارهاش فکر میکنیم". با توجه به نام یوتیوب و تاثیر زیادش در فضای وب، احتمال اینکه این شرکت به دنبال راهاندازی سرویس موسیقی مبتنی بر اشتراک کاربران باشد بسیار زیاد است.