چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۱

گوگل و فیس‌بوک رقابتی جدید را آغاز کردند!

شناسه مطلب: ۵۵۲ بازدید: ۳۸۲۸

شبکه اجتماعی فیس بوک با کمپانی بزرگ گوگل بر سر یک موضوع رقابت جدیدی را آغاز کردند. این دو کمپانی برای کنار زدن یکدیگر ایده های زیادی را به اجرا رساندند، اکنون باید دید که کدام یک به برتری رسید!

به گزارش طراحی سایت سراج، گوگل اعلام کرد که یک شرکت سازنده هواپیماهای بدون سرنشین که می‌تواند با استفاده از انرژی خورشیدی در ارتفاع بسیار بالا پرواز کند را خریداری کرده است. این شرکت که Titan Aerospace نام دارد و در ایالت نیومکزیکوی آمریکاست و از جمله شرکت‌های نوپایی است که در مدت زمان کوتاه فعالیت خود توجه شیفتگان فناوری‌های نوین را به خود جلب کرده است. امکان پرواز در فواصل طولانی و برای مدت زمان بالا از جمله مزایای این هواپیماهاست.

در این میان فیس بوک نیز که قصد داشت Titan Aerospace را خریداری کند ناکام مانده و به نظر می رسد این بار گوگل توانسته با این خرید برای طراحی مدل های جدید تجاری و حضور در بازارهای پرسود نوظهور برنامه‌ریزی کند.

گوگل در ماه‌های اخیر شرکت‌های خلاق و نوپای دیگری را نیز که در زمینه هوش مصنوعی، شخصی سازی خدمات، کاهش هزینه دسترسی به خدمات تلفن همراه و اینترنت و … فعالیت می کنند را نیز خریداری کرده است.

به غیر از این دو شرکت آمازون نیز به تازگی به خرید و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به منظور تحویل بسته‌های پستی به خریداران محصولات فرهنگی عرضه شده در سایت خود علاقه نشان داده است. هر چند در زمینه استفاده از این هواپیماها برخی مشکلات فنی و حقوقی نیز وجود دارد.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن