چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۵

مایکروسافت تولید ویندوز ۸ را اشتباه می‌داند

شناسه مطلب: ۵۴۸ بازدید: ۴۲۴۱

«تری مایرسون» (Terry Myerson) مدیر مرکز سیستم‌های عامل مایکروسافت ضمن اشاره به برخی قابلیت‌های احتمالی در نسخه‌های بعدی ویندوز از ابزاری رونمایی کرد که امکان بازگشت Start Menu را برای کاربران فراهم می‌کرد.

به گزارش طراحی سایت سراج، علاوه بر این، او توضیح داد که به زودی امکان اجرای ابزارهای سیستم Modern یا‌‌ همان Metro روی ویندوز در رایانه‌های شخصی فراهم می‌شود. به عبارت دیگر، با این اتفاق نسخه جدید ویندوز کاربردی‌تر می‌شود.

یکی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس Build که از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در یکی از شرکت‌های بزرگ بود و نخواست نامش فاش شود توضیح داد: «باید بگویم که من از این اتفاق شگفت‌زده نشدم. رابط کاربری جدید برای ویندوز به اندازه کافی توجه کاربران را جلب نکرد. عرضه این محصول واکنش شدید کاربران را به دنبال داشت. اجازه بدهید صادق باشیم: برنامه‌های Metro بزرگ‌ترین اتفاق برای کاربران محسوب نمی‌شوند.»

شرکت مایکروسافت نیز به تازگی در همین راستا گام برداشته است. آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل رایانه‌ای مایکروسافت موسوم به Windows ۱. ۸ Update برخی از قابلیت‌های قدیمی کاربری از جمله نوار وظیفه ویندوز را به آن بازگرداند و کلیدهای مخصوص بستن یا کوچک کردن پنجره نیز به آن افزوده شد. این قابلیت‌ها هم‌اکنون در بازارهای Modern هم دیده می‌شود.

منوی جدید Start مخصوص ویندوز به همراه ابزارهای Modern سیستم‌عامل ویندوز ۸ را به سطح جدیدی برده است. این مسئله به مثابه آن است که شرکت مایکروسافت در جریان تولید سیستم‌عامل ویندوز ۸ اشتباه کرده است.

بر این اساس می‌توان گفت سیستم کاشی‌های بهم پیوسته ویندوز ۸ و رابط کاربری لمسی آن چندان کارآمد نبوده است و کاربران‌‌ همان سیستم سنتی در رایانه‌های قدیمی را پسندیده‌اند.

شرکت مایکروسافت در پاییز ۲۰۱۲ برای نخستین بار ویندوز ۸ را معرفی کرد. در آن زمان فلسفه طراحی این محصول دلالت بر کهنگی منوی Start و نوار ابزار داشت و گفته می‌شود که این قابلیت‌ها در دنیای اینترنتی امروزی جایی ندارند.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن