هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
یکشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۴

مراقب کرم زدگی موبایل باشید

شناسه مطلب: ۵۳۸ بازدید: ۳۶۳۸

 کارشناسان می گویند انجام همین کارهای ساده می تواند تلفن هوشمند را به کرم های رایانه ای آلوده کند به طوریکه نه تنها اطلاعات شخصی کاربر را از تلفنش می دزدد بلکه تلفن دوستان او را نیز آلوده می سازد.

به گزارش طراحی سایت سراج، چیزی که این حملات را امکان پذیر می کند یک فناوری نوظهور موسوم به اپلیکیشن برپایه HTML5 است که در بین صنعت همراه، به محبوبیت روز افزونی دست یافته است.

وقتی استفاده از این فناوری به یک آستانه خاص می رسد، حملاتی مانند موارد بالا کاملا رایج می شوند مگر آنکه به منظور توقف آن، اقدامی صورت داده شود.

گزارش جدید گارتنر حاکی از آن است که تا سال 2016 ، پنجاه درصد از اپلیکیشن های تلفن همراه از فناوری های برپایه HTML5 استفاده خواهند کرد.

چه پلتفورم هایی تحت تاثیر قرار می گیرند؟

تمامی سیستم های عامل مهم تلفن همراه تحت تاثیر این مشکل قرار خواهند گرفت از جمله اندروید، iOS، بلک بری، ویندوز فون و غیره چرا که تمامی آنها از اپلیکیشن موبایل برپایه  HTML5 پشتیبانی می کنند.

یک مشکل بدنام فناوری برپایه  HTML5 ،امکان تزریق راحت کدهای مخرب به این برنامه و اجرای آنهاست.

به همین دلیل است که حمله Cross-Site Scripting (XSS) هنوز یکی از رایج ترین حملات در شبکه جهانی اینترنت محسوب می شود.

حمله  (XSS) تنها می تواند اپلیکیشن های تحت وب را از طریق یک کانال( مثلا اینترنت) هدف قرار دهد اما با استفاده از همین فناوری در وسایل الکترونیکی همراه، دریافته ایم که یک نوع مشابه از حملات می تواند علیه اپلیکیشن های موبایل آغاز شود.

این مشکل می تواند بسیاری از کانال را از جمله بارکدهای دو بعدی، اسکن کردن شبکه های وای فای، جفت سازی بلوتوث، موسیقی MP3، تصاویر MP4، پیامک های متنی، تگ های  NFC، فهرست تماسها و غیره تحت تاثیر بگذارد.

تا زمانی که اپلیکیشن برپایه HTML5 اطلاعات گرفته شده از خارج و یا اپلیکیشن دیگر را نمایش می دهد خطر قربانی شدن وجود دارد.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن