هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
یکشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۰

کسب و کار آنلاین؛ قدم سه

شناسه مطلب: ۵۳ بازدید: ۶۰۳۳

بعد از اینکه دو قدم ابتدایی رو برای راه‌اندازی یه کسب و کار آنلاین برداشتید و این قدما شما رو مصمم کرد که حتما یه کار اینترنتی داشته باشید، شال و کلاه کنید که می‌خواهیم قدم سوم رو برداریم.

این قدم یکی از مهم‌ترین قدم‌های شماست برای اینکه تبدیل به آدم موفقی تو دنیای کسب و کار اینترنتی بشید. روی “ایده‌” متمرکز شید و ایده‌ای رو انتخاب کنید که قابل اجرا باشه. قدم سوم یه قانون سفت و سخت داره که باید بهش پابند بمونید: “ایده‌های موفق خارج از کشور رو کپی نکنید“. این قانون اگرچه ممکنه شما رو بترسونه، اما در نهایت به نفع شماست.

تو قدمای اول گفتیم که تجربه‌های موفق دیگران رو بخونید و ازش درس بگیرید. ممکنه مصاحبه‌هایی که خوندید ترجمه شده باشن، درس بگیرید اما کپی نکنید. شما در بهترین شرایط هم نمی‌تونید همون چیزی رو تجربه کنید که مثلا یه جوان فرانسوی برای شروع کار تجربه کرده.

اولین چیزی که وضعیت شما رو با همکاران خارجی‌تون متفاوت می‌کنه، وضعیت سرعت و قیمت اینترنته. یه دلیل دیگه واسه اینکه به قانون “کپی ممنوع” احترام بذارید و بدونید که به نفع‌تونه اینه که وقتی ایده شما از دل کشور و مردم کشور خودتون درمیاد شانس موفقت‌تون رو بالاتر می‌برید. ایده‌ای که تو آلمان به شدت موفق بوده، ممکنه تو کانادا شکست بخوره. پس فرهنگ مردم رو هم برای ایده‌تون در نظر بگیرید. باید بدونید برای چه آدمایی دارید سرویس می‌دید. برای رسیدن به جواب این سئوال از خودتون بپرسید: خودم چقدر از همچین سرویسی استفاده می‌کنم؟ مادرم چطور؟ دوستام چی؟

مردم (مشتریان بالقوه شما) و زیر ساخت‌های تکنولوژیک مثل ستون‌هایی هستن که ایده شما باید متناسب با قطر این پایه‌ها و بر مبنای شناختی که ازشون دارید، پرورده بشه.

شناخت از مردم و وضعیت اینترنت، هر چی که باشه باز شما هزار تا ایده خلاقانه برای راه‌اندازی یه کار موفق دارید. نا امید نشید، و باور کنید که بدون کپی‌کاری شانس پیروزی‌تون خیلی بیشتره. ایده درست رو انتخاب کنید، تا ببینیم قدم چهارم بهمون چی می‌گه.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن