چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, ۰۳ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۵

کسب و کار آنلاین؛ قدم دو

شناسه مطلب: ۵۲ بازدید: ۴۲۷۱

اگه ایده کسب و کارتون رو با چند نفر به شور و مشورت گذاشتید و تائیدشون رو گرفتید، خبر بدید که یه هورای دسته جمعی براتون بکشیم. حالا پاشنه کفشاتون رو وَر بکشید که می‌خواهیم قدم دوم رو برداریم.

نیاز به تمرکز و یه دید شفاف و واقع‌گرا داریم که وارد مرحله دوم راه‌اندازی کسب و کار آنلاین بشیم. باید بشینیم و به یه سری چیزای اساسی و واقعی فکر کنیم. راه انداختن یه کار آنلاین با اینترنت‌بازی فرق داره. ممکنه روزی ۱۰ ساعت پای اینترنت باشید، همه سوراخ سنبه‌های شبکه‌های اجتماعی رو بلد باشید، وبلاگ بنویسید و … اما شناختن این فضا دلیل نمی‌شه که فکر کنید می‌تونید اینترنت و کاربرهاش رو به تسخیر کسب و کارتون دربیارید.

بهتره قبل از شروع با یک یا چند نفر که توی این فضا کار موفقی راه انداختن مشورت کنید، یا مصاحبه‌هاشون رو بخونید. از هر منبعی که می‌تونید اطلاعات کسب کنید و زیر و بم مدیریت یه کار اینترنتی رو بشناسید.

کار بعدی اینه که قبل از شروع حتما حساب و کتاب کنید، هزینه ها رو تخمین بزنید و فروش تقریبی رو هم حساب کنید. هزینه وقت خودتون رو هم در نظر بگیرید. جزئی‌ترین کارها هم هزینه داره و اگه حساب‌شون رو نکنید یه جایی از عدد بزرگ خرده‌ریزهایی که حساب نکرده بودید، شاخ درمیارید. بهتره روی درآمدتون برای سه ماه اول چیزی در نظر نگیرید. احتمال اینکه کارتون تو سه ماه بگیره خیلی کمه. در این صورت اگه زودتر به درآمد رسیدید خیلی خوشحال می‌شید، اما اگه پولی به دست نیاوردید ناامید نمی‌شید. این فایده برنامه‌ریزی واقع‌بینانه و البته سختگیرانه شماست.

توی راه انداختن یه کار جدید خوش‌بینی اول کار چندان جواب نمی‌ده و اگه حواس‌تون نباشه و تو رویای موفقیت غرق بشید، معمولا کسی پیدا نمی‌شه که دست‌تون رو بگیره و با نفس مصنوعی به زندگی برتون گردونه. حساب و کتاباتونو که کردید یه نفس راحت بکشید و خودتونو آماده ورود به مرحله سوم بازی شیرین کسب و کار آنلاین کنید.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن