چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۳۰

کسب و کار آنلاین؛ قدم اول

شناسه مطلب: ۵۱ بازدید: ۴۸۹۰

تولد اینترنت همه دنیا رو تغییر داد. کلی چیز خوب و بد با خودش آورد و دیگه تصور دنیای بی نت هم ممکن نیست. دیگه شنیدن اینکه یکی از اینترنت نون درمیاره عجیب نیست. کسب و کارهای زیادی هست که می‌شه از طریق اینترنت راه انداختش یا توسعه داد.

بازار این جهان بزرگ اما، قاعده و قانون خودشو داره و اگه فکر کردید در دسترس بودن و ارزون بودن اینترنت ضامن موفقیت کسب و کار شماست و فقط کافیه یه اکانت فیسبوک داشته باشید تا میلیاردر شید اشتباه می‌کنید. مثل هر بازاری فضای کار تو نت هم اصولی داره که باید یاد بگیریدش.

برای اینکه کارتون تو اینترنت بگیره، این دستور ساده شاید به دردتون بخوره.

قدم اول: کارم به کارت میاد؟

این قدم اولین و مهمترین قدمیه که برمی‌دارید. هر کسی می‌تونه تو چند چیز تجربه و تخصص داشته باشه. ممکنه تحصیلاتش امکان کسب و کاری بهش بده یا علاقه به ایجاد یه کار شخصی داشته باشه. اما همه کارایی که می‌تونیم انجام بدیم، الزاما بهمون امکان پول درآوردن نمی‌دن. اگه می‌خواهید یه کار آنلاین شروع کنید اولین سئوالی که باید از خودتون بپرسید، اینه که آیا این کار تو محل زندگی و کشورتون جواب می‌ده یا نه.

دنیای نت دنیای بزرگیه که قرار نیست سهمی بیشتر از یک نفر توش داشته باشیم. فقط از چشم خودتون به این دنیا نگاه نکنید. هر ایده‌ای که برای کسب و کار دارید رو، مختصر و مفید با اقلا ۱۰ نفر از اطرافیان‌تون در میون بذاریدش و ازشون سئوال کنید که آیا حاضر هستن از سرویسی که کالا یا خدمات شما رو ارائه می‌ده استفاده کنن یا نه. این ۱۰ نفر رو از دوستان هم سلیقه و هم فکرتون انتخاب نکنید و نظر سلیقه‌ها و تیپ‌های مختلف رو هم بپرسید.

با کسایی که مشورت می‌کنید بحث نکنید و تلاش نکنید که متقاعدشون کنید. ایده‌تون اگه خوب باشه جواب آره یا نه رو باید تو کوتاه‌ترین زمان بگیرید. دنیای مجازی و مشتری‌هاش به شما اجازه چونه‌زدن‌های بازاری رو نمی‌دن. اگه اکثر کسایی که ازشون سئوال کردید گفتن که از سرویس‌ فرضی شما استفاده نمی‌کنن، شجاعانه ایده‌تون رو کنار بذارید؛ چون زنگ خطر برای شکست به صدا دراومده. از ایده کلی کسب و کار آنلاین منصرف نشید، یک قدم عقب برگردید و سرویس یا کالای مورد نظرتون رو تغییر بدید.

راه‌ انداختن یه کار آنلاین ایده فوق‌العاده‌ایه به شرط اینکه شجاع باشید و قدم‌های درستی بردارید. پس علی‌الحساب قدم اول رو با سئوال از مشتری‌های احتمالی‌تون شروع کنید، تا بریم سر قدم‌های بعدی.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن