هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۹

دزدی الکترونیکی در سازمان فضایی

شناسه مطلب: ۵۰۷ بازدید: ۲۸۹۳

دولت کره شمالی در رونمایی از سازمان فضایی این کشور با وقاحت تمام لوگویی را به نمایش گذاشت که همه چیز آن رسما کپی شده از سازمان فضایی ناسا بود و این دزدی الکترونیکی در سازمان فضایی در نوع خود یک شاهکار جدید محسوب می‌شود.

به گزارش طراحی سایت سراج، شاید در تمام دنیا کسی را نتوان یافت که با شنیدن نام هر مورد کوچک مرتبط با فضانوردی به یاد ناسا نیفتد و این سازمان به عنوان برجسته‌ترین و مهم‌ترین سازمان در نوع خود در سراسر جهان پذیرفته شده است. در این میان کشورهای فراوانی هستند که فعالیت‌های فضایی خود را به دور از جاشیه و با آرامش انجام می‌دهند ولی کشوری مانند کره شمالی قاعدتا هیچ‌ کاری را به‌صورت طبیعی انجام نخواهد داد. این کشور به تازگی سازمان فضایی کره شمالی را با لوگوی رسمی ویزه‌ای به جهانیان معرفی کرده است که این لوگو از نظر طراحی هر فردی را به یاد لوگوی ناسا می‌اندازد، ولی ماجرا به همینجا ختم نمی‌شود و این لوگوی مربوطه و طراحی گرافیکی تنها سرقت مسئولان این کشور آن نیست بلکه نام این سازمان فضایی نیز نادا قرار داده شده است که به‌صورت مستقیم تنها دزدی از نام ناسا بوده است.

سازمان خبری کره شمالی به‌عنوان تنها رسانه‌ای که اطلاعات را از داخل این کشور به جهان بیرون انتقال می‌دهد در این‌باره اعلام کرده است که نادا با هدف ایجاد زیرساخت‌های پیشرفته فضایی جهت فعالیت‌های صلح آمیز به وجود آماده است و ماموریتی به‌جز این ندارد. نکته خنده‌دار اینجاست که نادا در زبان اسپانیایی به معنای هیچ است و رسانه‌های اسپانیولی زبان با استفاده از این شباهت این نام را به سوژه رسانه‌ای خود تبدیل نموده‌اند.

این آژانس خبری درباره طراحی لوگو ومنطق آن این توضیح را ارائه داده است:« دو نوار حلقه شده به دور لوگو نمادی از مدارهای فضایی هستند و نماد ستاره‌های داخل لوگو نیز دب اکبر بوده و نشانه‌ای از ابهت و افتخار رهبر ما و ازاده دانشمندان فضایی ما خواهد بود و کیم جونگ ایل و کیم سونگ ایل را به عنوان قدرت‌های فضایی نشان می‌دهد.» پیش از این از این دست توهمات از سوی کره شمالی به دفعات مشاهده شده است ولی اینبار با توجه به شرایط پیش آمده و دزدی مستقیم در طراحی لوگو و نام توجه رسانه‌ای فراوانی به این موضوع شده است و رسانه‌های خبری اعم از رسانه‌های مرتبط با کامپیوتر و رسانه‌های مرتبط با طراحی گرافیکی و رسانه‌های مربوط به فضا نوردی به یک اندازه به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن