هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۵۵

اینتل سریع‌ترین SSD خود را عرضه کرد

شناسه مطلب: ۴۴۹ بازدید: ۳۹۳۶

سال گذشته اینتل از عرضه یک SSD جدید خبر داد که به کاربران امکان می‌داد کنترلر آن را اورکلاک نموده و از طریق اینترفیس‌های خاص آن عملکردش را بهبود دهند.

به گزارش طراحی سایت سراج، پیش‌بینی می‌شد که این SSD جدید از اوایل سال 2014 به بازار عرضه شود اما سال جدید هم آغاز شد و خبری از این SSD نشد. حال پس از این همه انتظار، اینتل اعلام کرد که در نظر ندارد نمونه قابل انطباق از سوی کاربر را در سری SSDهای خود عرضه نماید و در عوض می‌خواهد سرعت کلاک پردازنده خود را در نسل تازه SSDهایش تحت عنوان سری 730 بالا ببرد و سپس با 5 سال گارانتی آن را عرضه نماید.

سری 730 اس‌اس‌دی های اینتل برای آن دسته از کاربرانی عرضه شده است که اموری مانند ایجاد محتوی دیجیتال، ضبط ویدئو، ادیت فیلم و بازی را انجام می‌دهند.
بنابر گفته مدیران این کمپانی، علت آنکه اینتل از تصمیم خود برای ارائه یک SSD قابل انطباق توسط کاربر منصرف شد آن است که شرکت نمی‌تواند برای محصولاتی که از سوی کاربران قابل دستکاری هستند گارانتی ارائه نماید.
بنابر ادعای اینتل، سری 730 درایوهای سالید استیت اینتل، بهترین محصول ارائه شده برای مصرف کنندگان این محصول است که سرعت کنترلر آن در حدود 50 درصد و سرعت باس ناند فلش آن همم برابر با 20 درصد در مقایسه با سری 530 بهبود یافته است. گفتنی است که این SSD جدید تا 18 مارس امسال در اختیار توزیع‌کننده عمده دنیا قرار می‌گیرد.
لازم به ذکر است که سرعت کلاک این محصول از 400 مگاهرتز به 600 مگاهرتز و سرعت باس ناند فلش آن نیز از 83 به 100 مگاهرتز رسیده است. سری اس اس دی‌های 730 اینتل در ظرفیت‌های 240 و 480 گیگابایت عرضه خواهند شد و به خودی خود دارای قابلیت رمزگذاری داده نیستند. قیت رسمی این محصول هنوز هم اعلام نشده با این حال پیش‌بینی می‌شود که در ازای هر یک گیگابایت ظرفیت یک دلار برای آن تعیین شده باشد.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن