چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۰

ایران رتبه برتر تولید بازیهای رایانه ای در خاورمیانه را دارد

شناسه مطلب: ۴۲۲ بازدید: ۳۰۳۸

ایران در زمینه تولید بازیهای رایانه ای در خاورمیانه رتبه برتر دارد.

به گزارش طراحی سایت سراج، مدیر نظام رده بندی سنی بازیهای رایانه ای در ایران ضمن اظهار مطلب فوق گفت: با وجودیکه ایران تازه وارد صنعت تولید بازیهای رایانه ای شده است در خاورمیانه و در مقایسه با کشورهای قابل رقابت  با ایران ، رتبه برتر  را دارد.

سید محمد علی سید حسینی اظهار داشت: وجود بازیهای غیر مجاز در ایران وارداتی نبوده بلکه صرفا از طریق دانلود ،تکثیر و توزیع می شوند که دارای هولوگرام و آرم سنی نظام ملی رده بندی سنی بازیها(ESRA) نیستند.

وی افزود: با وجود خیل عظیم بازیهای خارجی در ایران، بسیار ی از بازیهای تولید داخل موفق به کسب رتبه در جشنواره های جهانی شدند.

او در این زمینه به بازیهایی چون آسمان دژ، عشق و نفرت و گرشاسب اشاره کرد و یادآور شد که این بازیها به دلیل کیفیت مطلوب در سایر کشورها نیز تکثیر و توزیع شده اند.

سید حسینی علاوه بر این خاطر نشان کرد:بازیهای تحت حمایت بنیاد ملی بازیهای رایانه ای بخشی از بازیهای دنیاست که می تواند به سبکهای مختلف ساخته شده و بنا به منطق بازیها مهارتها را تقویت کند.

 به گفته او: تعداد بازیهای داخلی به خاطر اختصاص بودجه های عظیم به بازیهای موجود در دنیا با تعداد آنها قابل مقایسه نیست . با این حال ما در ایران بازیهای خوبی چون بازی شبان،کوهنورد یا بازی دوران افتخار را داریم که در آنها مولفه های مقاومت و بیداری اسلامی و سبک زندگی مفید ایرانی و اسلامی موجود است.

وی با اشاره به پیشینه بازیهای رایانه ای گفت: بازیهای آنلاین در واقع از دو سه دهه پیش به شکلی ساده ساخته شدند اما با پیشرفت تکنولوژی، پیچیدگی های خودشان را یافته و در زمره رسانه های جدید قرار گرفتند.
سد حسینی در همین زمینه اضافه کرد:رسانه های جدید دارای ویژگیهای خاص چون هم گرایی تکنولوژیهای ارتباطی هستند که این هم گرایی در حال حاضر در اینترنت بیشترین بروز را دارد. بخشی از آن هم به اضافه ویژگی تعامل در بازیهای رایانه ای بروز دارد که این بازیهای رایانه ای را از یک طرف با هنرهای مدرن از جمله سینما و تلویزیون قابل مقایسه می کند و از طرفی دیگر با رسانه های جدید از جمله اینترنت و موبایل که در واقع می تواند روی اندیشه و فعالیتهای بشر تاثیر بگذارد.
 گفتنی است نظام رده بندی سنی بازیهای رایانه ای یا ESRA در دنیا شامل 7 یا 8 کشور است که ایران در منطقه خاورمیانه و آسیا به جز آسیای جنوب شرقی (کره جنوب و ژاپن)یکی از آن کشورهاست که به خاطر کاهش تاثیرات مخرب بازیهای رایانه ای ایجاد شده است.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن