هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
چهارشنبه, ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۱

تقویم گوگل از این پس، "تقویم شمسی" را نیز نشان می‌دهد

شناسه مطلب: ۳۸۱ بازدید: ۲۹۰۹

گوگل امروز اعلام کرد که پشتیبانی از تقویم فارسی، یعنی هجری خورشیدی را به سرویس Calendar خود اضافه کرده است. در نتیجه از این پس می‌توانید تاریخ‌های فارسی را در کنار تاریخ‌های میلادی نمایش دهید.

به گزارش طراحی سایت سراج، گوگل مدت‌هاست که تلاش می‌کند تاریخ و زبان فارسی را به کلیه سرویس‌های خود وارد نماید و پشتیبانی خوبی از نیازهای کاربران فارسی زبان (همچون هر کجای دیگر) به عمل آورد. هم‌اکنون سرویس‌هایی نظیر جیمیل، بلاگر و جستجوی گوگل به خوبی با تقویم و زبان فارسی یکپارچه شده‌اند. اما یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که نیاز به یکپارچگی با تاریخ و زبان فارسی داشت بخش تقویم سرویس‌های گوگل بود که امروز این ویژگی نیز توسط غول جستجو فراهم آمده است.

اما تاکنون در تقویمی‌ترین برنامهٔ Google، یعنی Google Calendar، نمی‌شد تاریخ‌ها را به شمسی دید. اصلی‌ترین درخواست کاربران فارسی‌زبان Calendar، پشتیبانی از تقویم شمسی بوده است. دیگر از همین امروز می‌توانید در Google Calendar تاریخ شمسی و میلادی را کنار یکدیگر ببینید.

 به منظور فعال نمودن تقویم فارسی، به بخش «تنظیمات» رفته و بر روی تب «کلی» کلیک کنید و در نهایت در مقابل تقویم‌ غیرمیلادی «تقویم هجری شمسی» را انتخاب نمایید.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن