چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۴

5 فناوری مبتکرانه آینده!

شناسه مطلب: ۳۱۵ بازدید: ۲۸۵۲

روزی را تصور کنید که در آن پزشکان برای تشخیص و درمان بیماری شما از سرطان گرفته تا حمله قلبی از DNA استفاده می‌کنند. براساس پژوهش انجام گرفته توسط محققین IBM این فناوری در حال حاضر نیز به صورت محدود مورد استفاده برخی از پزشکان قرار دارد و ظرف 5 سال آینده به صورت فراگیر در می‌آید.

در ادامه شما را با پنج فناوری مبتکرانه آشنا می‌کنیم که ظرف پنج سال آینده وارد بازار خواهد شد و زندگی تان را دگرگون می‌کند.

1. تحول در شیوه خرید: براساس این پژوهش در آینده نه چندان دور فروشندگان کاملا از نیازهای مشتریان آگاه خواهند بود و خود را برای برآورده ساختن این نیازها آماده کرده‌اند. برای نمونه تصور کنید قدم به داخل فروشگاهی می‌گذارید که فروشندگان آن کاملا با شخصیت و سلیقه شما آشنایی دارند و به همین دلیل به محض ورود، شما را به سمت قفسه مربوط به کالا مورد نظرتان مثلا یک تبلت خاص راهنمایی می‌کنند.
2. پزشکان از DNA فرد برای تشخیص و درمان بیماری وی استفاده می‌کنند: روزی را تصور کنید که که پزشکان بتوانند از نزدیک به DNA افراد نگاه کرده و بیماری آنها را تشخیص دهند. در این صورت، احتمالا به جای استفاده از داروهای مرسوم تشخیصی از داروی ویژه همان بیماری استفاده می‌شود.
3. ظهور سیستم‌های حفاظتی دیجیتال: این سیستم‌ها در واقع وظیفه محافظت از داده‌های فرد را بر عهده دارند و تنها افرادی می‌توانند از آن اطلاعات استفاده کنند که مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند.
4. ایجاد کلاس‌های هوشمند: براساس این نظریه در آینده معلمان پیش از شروع درس اطلاع خواهند داشت که کودک در کدام بخش‌ها با مشکل روبرو است و با استفاده از چه روشی بهتر می‌تواند یاد بگیرد.
5. هوشمندتر شدن شهرها و کاهش ترافیک: گوشی‌های هوشمند، رسانه‌های اجتماعی و دیگر فعالیت‌های آنلاین رشد بیشتری پیدا می‌کنند و دسترسی به مدیران شهری نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه رفع معضلاتی نظیر ترافیک نیز برای شهروندان ساده تر خواهد شد.

Home

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن