هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
سه شنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۷

ترسناک‌ترین خبر سال

شناسه مطلب: ۲۹۶ بازدید: ۳۶۸۹

تا به حال به گنجشک‌ها دقت کرده‌اید، چقدر معصوم و زیبا هستند ولی کافی است این خبر را بخوانید تا ترس از پرندگان وجود شما را فرابگیرد. مسلماً بیشتر خوانندگان عزیز داستان پارک ژوراسیک را خوانده‌ و یا فیلم آن را مشاهده نموده‌اند. دانشمندان در آستانه دستیابی به روشی برای بازیافت ژن دایناسورها از پرندگان هستند!

بنا به گفته‌های دانشمند بزرگی به نام دکتر وودارد Dr. Woodard این موضوع کاملاً امکان‌پذیر خواهد بود و از پیوند خوردن دانش کامپیوتر و ژنتیک می‌توان این موجودات عظیم را بازسازی نمود. دکتر وودارد دراین‌باره می‌گوید:« پرندگان نوادگان مستقیم دایناسورها هستند و این از ارتباط مستقیم ژن‌های فسیل دایناسور هایی مانند ولیسورپتور یا تیراناسور با پرندگان امروزی به اثبات می‌رسد. ما باید از مهندسی معکوس در ژنتیک استفاده کنیم تا  بتوانیم تحول معکوس را درژن پرندگان اعمال کنیم و آنها را به اصلشان برگردانیم.»

جالب اینجاست که همزمان در انگلستان نیز پروفسوری به نام یان ویلموت پس از پروژه‌های موفقیت‌آمیز در ساخت گوسفند مصنوعی اعلام کرده است که برای پروژه بعدی خود بر روی ماموت‌ها کار خواهد نمود. نکته مهم اینجاست که پردازش‌های مهم در مهندسی معکوس ژنتیکی شامل محاسباتی بسیار پیچیده خواهد بود که رسماً از توان ذهن انسان یا خارج بوده و یا بیش‌ازحد طول خواهد کشید و برای انجام آن تنها راه ممکن روی آوردن به کامپیوترهای فوق‌سریع است. به‌این‌ترتیب باید دید که از اتحاد ژنتیک و کامپیوتر چگونه فرزندی با نام دایناسور متولد خواهد شد.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن