هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۵

انتقال سریع تر داده با بلوتوث 4.1

شناسه مطلب: ۲۷۸ بازدید: ۳۲۱۳

استاندارد ارتباطی بلوتوث را تقریبا همه می‌شناسند و به نوعی می‌توان گفت که هر روز از آن استفاده می‌کنند؛ خبر خوش برای کاربران این استاندراد آن است که نسخه جدید آن با نام بلوتوث 4.1 به زودی عرضه خواهد شد.

این استاندارد ارتباطی جدید با ایجاد بستر مناسب برای ارتباطات مبتنی بر IP امکان اتصال ابزارهای مختلف به شبکه ارتباطی بیسیم را فراهم می‌کند.
ارائه بلوتوث 4.1 امکان تعامل بهتر رادیوهای LTE و ابزارهای بلوتوثی را فراهم آورده و از تداخل آنها پیشگیری می‌کند. بهبود ارتباطات بیسیم از دیگر مزایای این استاندارد ارتباطی است و کم شدن فواصل زمانی برای برقراری ارتباط مجدد ابزارهای الکترونیکی نیز ویژگی‌ دیگری است که به لطف بلوتوث 4.1 فراهم خواهد شد؛ به این ترتیب زمانی که ابزارها در مجاورت یکدیگر قرار می‌گیرند به صورت خودکار مجددا به یکدیگر متصل می‌شوند. برای مثال چنانچه کاربر اتاق خود را ترک نماید چنانچه ابزار الکترونیکی وی قبلا از طریق بلوتوث به یک ابزار دیگر متصل شده باشد، با بازگشت وی به داخل اتاق آن ابزارها مجددا به صورت خودکار و بدون مداخله فرد به یکدیگر متصل می‌شوند.
البته برخی از کاربران میانه خوبی با فناوری ندارند که برای این گروه هم راهکار دیگری وجود دارد و آن کابل های OTG است که امکان اتصال ابزارهای دارای پورت USB را به یکدیگر فراهم می کند.
بلوتوث 4.1 همچنین از انتقال حجم انبوه داده‌ها پشتیبانی می‌کند. برای نمونه چنانچه حسگرهای ابزار الکترونیکی کاربر در حین دویدن، دوچرخه سواری، یا شنا کردن داده‌های اطرافش را جمع‌آوری کرده باشند زمانی که به خانه بازگردد راحت‌تر می‌تواند این اطلاعات را به ابزارهای دیگر منتقل نمایند.
همانگونه که پیشتر گفته شد، بلوتوث 4.1 بستر مناسب برای ایجاد ارتباطات مبتنی بر IP را میان ابزارهای آتی فراهم می‌کند درست همانگونه که یک روتر با چندین ابزار وای فای ارتباط برقرار می‌کند. از دیگر قابلیت‌های بلوتوث 4.1 آن است که روشی استاندارد برای ایجاد یک کانال اختصاصی تعریف می‌کند و می‌توان از آن در ارتباطات IPv6 استفاده نمود.
این آپدیت را می‌توان نخستین نسخه مهم منتشره از بلوتوث از سال 2010 دانست که در واقع مصادف بود با عرضه نسخه 4.0 یا همان بلوتوث اسمارت. انتظار می‌رود که بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده چیپ محصولات سازگار با استاندارد 4.1 را تا 10 دسامبر 2014 عرضه نمایند، علاوه بر این رادیوهای بلوتوثی موجود در بازار نیز از طریق یک آپدیت نرم‌افزاری می‌توانند به نسخه 4.1 بلوتوث ارتقاء داده شوند.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن