هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۱

نمایشگری که تغییر شکل می دهد!

شناسه مطلب: ۲۵۷ بازدید: ۳۰۶۵

دانشمندان خلاق دانشگاه MIT باز هم دست به ابتکار عمل جدیدی زده‌اند و نمایشگری ساخته‌اند که قادر است شکل ظاهری خود را تغییر دهد و محتوی سه‌بعدی ایجاد کند. این نمایشگر که inform نام دارد دارای یک سطح بزرگ، چندین پین، فعال‌کننده و اتصال‌دهنده است. با حرکت هر یک از این فعال‌کننده‌ها، پین‌های متصل به آنها نیز بالا و پایین می‌رود و نوعی صفحه تعاملی ایجاد می‌شود.

یک پروژکتور نیز درست روی صفحه قرار دارد که نور را به سطح پین‌ها می‌تاباند و به آنها رنگ و عمق می‌دهد. اما می‌توان این سیستم را به همراه یک حسگر حرکتی کینکت مورد استفاده قرارداد تا عملکرد آن را تعاملی‌تر نمود. نکته جالب در مورد این صفحه تعاملی آن است که از طریق ویدئو کنفرانس نیز کار می‌کند و می‌توان از راه دور به آن فرمان داد.

تیم سازنده این صفحه می‌گویند که هم‌اکنون مشغول بررسی موارد کاربرد این فناوری هستند که از آن جمله می‌توان به حوزه پزشکی و ابزارهای سیتی‌اسکن سه‌بعدی اشاره نمود. علاوه‌ بر این، برنامه‌ریزان شهری هم می‌توانند از این فناوری برای ترسیم نقشه و ساخت الگوهای شهری از آن استفاده نمایند.
به گفته متخصصین این صفحه تا مدل مفهومی طراحی شده توسط متخصصین دانشگاه MIT که در حدود یک دهه قبل ارائه شد تنها یک گام فاصله دارد. به گفته این تیم، هدف از ارائه این فناوری، تغییر نحوه تعامل کاربران با کامپیوتر یا در واقع گذار از رابط‌های کاربری گرافیکی به انواع تاکتیکی است تا به این ترتیب کاربر بتواند با این رابط‌ها به صورت فیزیکی تعامل داشته باشد.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن