هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۶

اندازه گیری سلامتی با هدفون

شناسه مطلب: ۲۰۰ بازدید: ۳۵۱۸

محققان یک دستگاه هدست ساخته اند که علاوه بر پخش موسیقی می تواند اطلاعات بیومتریک کاربر را از طریق گوشهایش اندازه گیری کرده و سلامتی وی را مونتور کند.

دستگاه هدست اطلاعاتی را درباره سرعت ضربان قلب، مسافت طی شده، سطح سازگاری فعالیتهای هوازی و کالریهای سوخته شده را جمع آوری کند.
دست آی‌ریور (iRiver) دربرگیرنده حسگری است که قسمت راست آن نصب شده تا اطلاعات بیومتریک ( زیست سنجی) کاربر را گردآوری کند. این دستگاه از نور مادون قرمز و شتاب سنج برای تحلیل جریان خونی و فعالیت فیزیک استفاده می کند.این هدست براساس فناوری ساخته شده که توسط شرکت بیومتریک " PerformTek Precision Biometrics" مستقر در آمریکا تولید شده است.

اطلاعات این هدست روی دستگاه موبایلی که کاربر با هدست تنظیم کرده از طریق یک اپلیکیشن نمایش داده می شود و از طریق همین اپلیکیشن می تواند پیشرفتهای کاربر را دنبال کرد و یک برنامه تمرینی ورزشی را شخصی سازی کرد و همچنین این پیشرفتها را با صدای تعریف شده برای اپلیکیشن به کاربر اعلام می کند.

وب سایت تولید کننده این دستگاه اعلام کرده است که اندازه گیری ضربان قلب توسط این دستگاه از یک دستگاه الکتروکاردیوگرام ( دستگاه ثبت ضربان قلب به وسیله برق) دقیق تر است.کاربر با این هدست چند منظوره می تواند پخش موسیقی را که توسط بلوتوث به آن منتقل شده کنترل کرده و از کنترلهای روی دستگاه برای پاسخ به تماسهای دریافتی استفاده کند.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن