هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
سه شنبه, ۰۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۲

کدام کشورها موتور جست‌وجوی بومی دارند؟

شناسه مطلب: ۱۷۴ بازدید: ۵۴۶۳
برخی از کشورها داری موتورهای جست‌وجویی هستند که صرفا جامعه کاربران بومی خود را هدف گرفته است و نتایج جست‌وجوی کاربر را از میان صفحات بومی عرضه می‌کنند، تعداد موتورهای جست‌وجوی بومی شاید به اندازه کشورهای جهان متنوع باشد که در اینجا تنها برخی از مهم‌ترین آنها آورده شده است.
 به گزارش سراج به نقل از خبرگزاری مهر استفاده از موتورهای جست‌وجوی بومی دارای مزایای بسیاری است که یکی از مهم‌ترین آنها ارائه نتایج جست‌وجو به زبان‌های بومی است، اما گاهی این موتورهای جست‌وجو به قدری در خدمات خود حرفه‌ای هستند که در کشورهای محل تولد خود از رقبای جهانی پیشی گرفته‌اند.
 
موتور جست‌وجوی چینی پربازدیدترین سایت دنیا
Baidu.com موتور جست‌وجوی خدمات گوناگون از جست‌وجو تا شبکه‌های اجتماعی است، این وب‌سایت همچنین دارای قابلیت جست‌وجو در اینترنت، عکس و فایل‌های صوتی است. از دیگر قابلیت‌های این سایت نوشتن عبارت مورد نظر به خط پین یین و برگرداندن آن به طور خودکار به چینی نوشتاری و جست‌وجو بر اساس آن است. این سایت در سال 2000 راه‌اندازی شد و در سپتامبر سال 2011 ششمین سایت پربازدید دنیا و پربازدید ترین سایت چین لقب گرفت. در اکتبر سال 2012 بایدو پنجمین سایت پربازدید در دنیا بود.
بایدو 740 میلیون صفحه، 80 میلیون عکس و10 میلیون فایل چند رسانه‌ای را به صورت فهرست راهنما دارد، بنابراین جای تعجبی ندارد که مردم چین به جای گوگل از بایدو استفاده می‌کنند و قسمت اعظم سهم بازار موتور جست‌وجو را در چین بایدو به خود اختصاص داده است. این کشور دارای موتورهای جست‌وجوی دیگری چون Soso.com هم بوده که برای مثال در اکتبر 2012 این سایت در رده 33 جهانی قرار داشته و در رده 11 جدول سایت‌های پربازدید چین جای گرفت.
 
محبوب‌ترین وب سایت روسی
Yandex.ru یک شرکت فناوری اطلاعات روسی است که بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوی روسیه و هشتمین موتور جست‌وجوی جهان را اداره می‌کند. همچنین این شرکت توسعه دهنده سرویس‌ها و محصولات اینترنتی بسیاری  محسوب می‌شود. صفحه خانگی Yandex.ru محبوب‌ترین وب سایت در روسیه به شمار می‌رود. یاندکس 60 درصد از سهم بازار موتورهای جست‌وجو را در روسیه به خود اختصاص داده است. این موتور جست‌وجو چهارمین موتور جست‌وجوی بزرگ در جهان است به طوری که روزانه 150 میلیون جست‌وجو در آن صورت می‌گیرد و براساس آمار فوریه 2013 روزانه یاندکس 5/50 میلیون کاربر دارد. این موتور جست‌وجو همچنین حضور گسترده‌ای در اوکراین و قزاقستان دارد و حدود یک سوم از تمام نتایج جست‌وجو در این بازارها و 43 درصد از نتایج جست‌وجو در بلاروس را به خود اختصاص داده است.
 
ژاپن و موتورهای جست‌وجوی بومی
ژاپن یک بازار مهم اینترنتی است، این بازار مهم دارای سهم خاص خود از موتورهای جست‌وجوی بومی است. کسب اطلاعات درباره موتورهای جست‌وجوی ژاپنی بسیار چالش برانگیز است؛ چرا که اکثر آنها کاملا به زبان ژاپنی نوشته شده و هیچ گزینه انگلیسی هم ندارد. در این کشور استفاده از یاهو نسبت به گوگل در اولویت قرار دارد.
سایت goo.ne.jp که نام آن هیچ ارتباطی به گوگل ندارد محصولی از آزمایشگاه‌های NTT ( تلگراف و تلفن ژاپن) است. برخی از گزارش‌ها سایت Goo را در رده سوم سایت‌های محبوب و پربازدید در ژاپن طبقه‌بندی می‌کنند.
 
biglobe.co.jp از دیگر پورتال‌های جست‌وجوی مهم در میان سایت‌های ژاپنی است. در حقیقت این سایت دارای برد وسیعی از اطلاعات و خدمات است.
 
sagool.jp، یک موتور جست‌وجو نیز است که در حقیقت نوآوری آزمایشگاه تیم لب در ژاپن است. این سایت تبلیغ‌کننده یک الگوریتم منحصر به فرد در جست‌وجو بوده که نتایج را بر پایه علایق کاربر ارائه می‌کند. jword.jp به عنوان یک موتور جست‌وجو و پورتال خدماتی چون یاهو یا sagool.jp، search.interconnect.co.jp موتور جست‌وجویی شبیه به گوگل از دیگر موتورهای جست‌وجوی بومی ژاپن هستند که در دسترس کاربر ژاپنی قرار گرفته است.
 
Guruji.com موتور جست‌وجوی هندی است که هدف خود را ارائه نتایج جست‌وجوی بهتر برحسب اطلاعات صفحات هندی تعیین کرده است. این سایت همچنین ارائه‌کننده مقالات خبری درباره اتفاقات روز و اخباری درباره موضوعات روز و هنر و سرگرمی است. Kwangmyong به معنای باغی که دور آن دیوار کشیده شده نام اینترنت ملی کره شمالی است که در سال 2000 راه‌اندازی شد، این سرویس دارای مرورگرهای وب، نامه الکترونیکی، گروه خبری و موتور جست‌وجو است. در کره شمالی تعداد معدودی از افراد با مجوز دولتی به اینترنت جهانی دسترسی دارند. از این‌رو Kwangmyong تنها شبکه رایانه‌ای در دسترس عموم بوده و استفاده از آن برای عموم مردم رایگان است. Daum.net پورتال کره‌ای است که طیف گسترده‌ای از خدمات و سرویس‌های اینترنتی را ارائه می‌کند که خدماتی چون سرویس رایگان‌نامه الکترونیک، تالارهای گفت‌وگوی اینترنتی، انواع خدمات خرید اینترنتی و اخبار روز را در برگرفته و به عنوان یکی از پورتال وب‌های پربازدید در جهان شناخته می‌شود.
 
موتورهای جست‌وجوی آلمانی
کشور آلمان نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر دارای موتور جست‌وجوی بومی است.
سایت abacho.de یک موتور جست‌وجو و پورتالی شبیه یاهو است و این سایت دارای قسمت اخبار، علاقه‌مندها، تالارهای گفت‌وگو و نامه الکترونیکی رایگان است. این موتور جست‌وجو به‌رغم آلمانی بودن خدمات خود را در کشورهایی چون اسپانیا، سوئیس، فرانسه و اتریش نیز ارائه می‌کند.
fireball.de موتور جست‌وجوی آلمانی است که قسمت اعظم نتایج خود را تا پیش از تعطیلی آلتاویستا از این سایت می‌گرفت؛ از این رو امکان جست‌وجو به زبان انگلیسی نیز در آن وجود داشت. به‌رغم برخی موتورهای جست‌وجوی ژاپنی امکان جست‌وجو به زبان آلمانی و انگلیسی را فراهم کرده است.
علاوه بر این موتورهای جست‌وجوی دیگر چون Sharelook.de که به عنوان یک فهرست راهنما با 100 هزار مدخل کار می‌کند، Suche.freenet.de که پورتال اطلاعاتی شبیه به یاهو به زبان آلمانی است و Web.de از دیگر موتورهای جست‌وجوی بومی در آلمان هستند. این کشور علاوه بر این به موتورهای جست‌وجوی جهانی دسترسی محلی دارد که در آن میان می‌توان به Google.de، Lycos.de، Yahoo.de اشاره کرد.
 
جست‌وجوگرهای اسپانیایی زبان
 اسپانیولی زبان‌ها در دنیا پس از چینی‌ها دومین جمعیت بزرگ هستند که عمدتا در اروپا، آمریکای لاتین، جزایر کارائیب و ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند، سایت‌های اسپانیایی بسیاری وجود دارند که اطلاعات مورد نیاز را به این زبان ارائه می‌کند.
 
این فهرست تنها به سایت‌هایی اشاره کرده که از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند.
Abacho.es که در حقیقت متعلق به یک شرکت آلمانی بوده دارای سایت‌های Abacho محلی برای چند کشور اروپایی است.
mexicoweb.com.mx یک فهرست راهنما و تنها موتور جست‌وجوی مستقر در مکزیک است.
 
سایت ozu.es پورتال ارائه‌کننده خدماتی علاوه بر جست‌وجوی است، یکی از خدمات جالب این سایت اسپانیولی زبان علاوه بر ارائه اخبار، طالع بینی و امکان گفت‌وگو ارائه اخبار روز به صورت فایل قابل دانلود PDF است.
 
terra.es از جمله سایت‌های اسپانیایی است که توسط گوگل تغذیه می‌شود. سایت typicallyspanish.com نیز امکان جست‌وجو به زبان‌های اسپانیایی و انگلیسی را برای کاربران خود فراهم کرده است.
 
Seznam.cz موتور جست‌وجوی بومی در جمهوری چک است که در سال 1996 به عنوان نخستین پورتال جمهوری چک تاسیس شد. این سایت به عنوان یک موتور جست‌وجو و نسخه اینترنتی از کتاب‌های راهنما آغاز به کار کرد، اما امروز این سایت بیش از 15 نوع خدمات اینترنتی ارائه می‌کند.
 
ananzi.co.za نام موتور جست‌وجوی بومی در آفریقای جنوبی است که نتایج جست‌وجوی کاربر را به سایت‌های آفریقای جنوبی محدود می‌کند. یکی از اهداف این موتور جست‌وجو اطمینان حاصل کردن از هویت بومی و ملی در ارائه نتایج جست‌وجو است. این سایت در سال 1996 تاسیس شد و نخستین موتور جست‌وجوی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود. فهرست این سایت دربرگیرنده بیش از 2 میلیون و 300 هزار سایت مختص آفریقای جنوبی است و این تعداد روزانه درحال افزایش است.
Serach In World

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن