چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۶

کلاهبرداری عجیب در ایران!

شناسه مطلب: ۱۶۸ بازدید: ۵۱۸۹
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم گفت: فردی که با سوء استفاده از اعتماد مردم از طریق درج آگهی از مردم کلاهبرداری می کرد، شناسایی شد.
 محمد رضایی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با مراجعه به یک سایت برای خرید گوشی تلفن همراه از وی مبلغ قابل توجهی کلاهبرداری شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت. 
 
وی ادامه داد: پس از تماس با شماره تلفنی که در سایت درج شده بود، با دریافت شماره حساب مبلغی برای خرید گوشی به شماره حساب دریافتی واریز شده است. 
 
رئیس پلیس فتا استان قم گفت: در پی تحقیقات ماموران از مدیر سایت و بررسی از سایت مذکور مشخص شد فردی با استفاده از هشت اکانت اقدام به درج آگهی و کلاهبرداری از افراد مختلف در سطح کشور می‌کند. 
 
رضایی افزود: فردی به عنوان فروشنده مشخصات گوشی تلفن همراه خود را در سایت فروش قرار می دهد اما یک کلاهبردار به عنوان خریدار با وی تماس گرفته و پس از گرفتن مشخصات کامل گوشی و رسیدن به توافق شماره کارت وی را برای واریز وجه دریافت می‌کند. 
 
وی بیان داشت: در ادامه متهم خود اقدام به گذاشتن آگهی فروش با همان مشخصات گوشی در صفحه دیگر سایت می‌کند و خریدار دوم پس از تماس با کلاهبردار و رسیدن به توافق در خواست شماره کارت برای واریز وجه گوشی را می‌کند که کلاهبردار شماره کارت فروشنده اول را می‌دهد. 
 
رئیس پلیس فتا استان قم گفت: مالباخته وجه را به حساب فروشنده منتقل و طی تماس با کلاهبردار به وی اطلاع می‌دهد که پول را واریز کرده است که کلاهبردار پس از اطمینان از واریز پول به حساب فروشنده با وی تماس گرفته و از ایشان می‌خواهد تا حساب خود را چک کرده و فروشنده با اطمینان از اینکه پول به حساب وی واریز شده گوشی را برای کلاهبردار ارسال می‌کند. 
 
وی در خاتمه بر لزوم هوشیاری شهروندان تاکید کرد و گفت: سعی شود هموطنان اگر خریدی دارند از طریق مراکز خرید انجام دهند، اما اگر از طریق سایت‌های فروش مبادرت به خرید کالایی می‌کنند با داشتن اطلاعات کافی و لازم وارد سایت شوند تا ان‌شاءالله شاهد اینگونه وقایع نباشیم. 

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن