چاپ کردن این صفحه
شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۱۲

سامسونگ در IFA 2013 دنیایی از امکانات جدید را پرده‌برداری کرد

شناسه مطلب: ۱۶۲ بازدید: ۵۷۵۸
شرکت سامسونگ الکترونیکس در نمایشگاه IFA 2013 از «بینش اروپایی» خود برای مشتریان بازار وسایل الکترونیکی پرده‌برداری کرد و همچنین نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند، لوازم خانگی و چاپگرهای جدیدش را به نمایش گذاشت.
 سامسونگ در این نمایشگاه نشان داد که چگونه دیدگاه مشتریان به طراحان و مهندسان کمک می‌کند تا بتوانند محصولات و خدمات را به گونه‌ای توسعه دهند که بر اساس نیازهای مشتریان و به عنوان تعیین کننده روند بازار در آینده باشند.
 
بو-کئون یون، رئیس و مدیر عامل سامسونگ الکترونیکس در مورد عملکرد این شرکت در نمایشگاه امسال گفت:
 
«یکی از رموز موفقیت شرکت سامسونگ در این است که ما عمیقا به چگونگی استفاده مشتریان از تکنولوژی اهمیت می‌دهیم. این دیدگاه‌ها هستند که ما را در خلق محصولات راهنمایی می‌کنند. به همین دلیل است که ما محصولات و خدماتی را ارائه می‌دهیم که زندگی در خانه را راحت‌تر و شادتر میسازد.»
 

او افزود: «سامسونگ سه اصل را سرلوحه کار خود کرده است: مردم، نوآوری و جامعه. در طول سال گذشته، سامسونگ پنج آزمایشگاه تحقیقاتی سبک زندگی (Lifestyle Research Labs) در سرتاسر جهان دایر کرده تا در زمینه نیازها و خواسته‌های مشتریان مطالعه کنند. این آزمایشگاه‌ها بخشی‌ از شبکه تحقیقاتی سامسونگ هستند. گفتنی است که این شبکه شامل ۳۳ مرکز تحقیق و توسعه و شش مرکز طراحی می‌شود. به عبارت دیگر ، در مجموع ، بیش از یک چهارم نیروی کاری سامسونگ در بخش نوآوری محصولات فعالیت می‌کنند.»
Sam Ifa 1
سامسونگ ریشه‌های عمیقی در اروپا دارد و نقش به‌سزایی در آموزش و الهام بخشیدن به نسل بعدی پیشگامان فناوری در این منطقه ایفا می‌کند. این شرکت همزمان که در هلند، معلمان را به سمت یکپارچه‌سازی فناوری در مدارس دیجیتال هدایت می‌کند، در لهستان به دانش‌آموزان مهارت‌های برنامه‌نویسی با کامپیوتر را می‌آموزد. در حال حاضر نیز سامسونگ به بچه‌های معلول در فرانسه و انگلستان کمک به سزایی می‌کند. اینها تنها نمونه‌هایی از رویکردهای سامسونگ برای پیشرفت دانش دیجیتال و مقابله با بیکاری جوانان به شمار می‌روند.
 
محصولات صوتی-تصویری قدم به دنیای جدید می گذارند
سامسونگ در ۹ سال گذشته با رهبری صنعت در زمینه فناوری‌های LED و پلاسما و خلق نمایشگرهایی با رنگ‌های شفاف‌تر، نمایش رنگ مشکی واقعی و تصاویر زنده‌تر به خوبی توانسته بازار تلویزیون اروپا را قبضه کند. این شرکت هم‌‌اکنون با دستاوردهای جدیدش در زمینه تلویزیون‌های UHD و فناوری جدید OLED برای ساخت تلویزیون‌هایی با طراحی خاص و منحصر به فرد، عصر جدیدی را در نوآوری‌های بصری آغاز کرده است. سامسونگ در سال گذشته، موفق به فروش یک تلویزیون در هر دو ثانیه در سطح جهان شده است و بیش از ۴۱ درصد سهم بازار اروپا را در دست دارد. این شرکت برای تثبیت برتری خود در اروپا، نظرسنجی بین ۱۸ هزار نفر در ۱۸ کشور مختلف اروپایی انجام داده تا از انتظارات آنها از تلویزیون مطلع شود. نتایج نشان می‌دهد اولویت اصلی مصرف‌کنندگان کیفیت تصویر بسیار بالا ، صفحه نمایش بزرگ تر و کاربری آسان تلویزیون است.
 
سری تلویزیون‌های UHD F9000
تلویزیون UHD F9000 در واقع تمامی سه ویژگی‌ که مصرف‌کنندگان انتظارش را داشتند، دارد و تجربه بی‌نظیری را به آنها خواهد داد. این تلویزیون‌ با داشتن بیش از ۸ میلیون پیکسل نمایش و قدرت تفکیکی معادل چهار برابر کیفیت Full HD، انقلابی در رزولوشن تصویر به عنوان مهمترین عنصر نمایش جزئییات و شفافیت تصویر در تلویزیون به وجود آورده است.
پنل LED این شرکت حتی جزییات موجدار را نیز با استفاده از موتور تصویر کوادمتیک (Quadmatic Picture Engine) جهت بهینه سازی رنگ تصویر وکنتراست نمایش می دهد. این موتور تصویر صرف نظر از منبع محتوا SD، HD یا Full HD با تمامی منابع تصویر سازگار است و علاوه بر حذف نویزهای تصویر، جزییات تصویر را به طور کامل به نمایش می‌گذارد تا بهترین تصویر را با کیفیت UHD ارائه دهد.
Sam Ifa 2
علاوه بر تصاویر واضح‌تر، تلویزیون F900 و سایر تلویزیون‌های UHD سامسونگ روشنایی بی‌نظیر، کنتراست فوق‌العاده که تیره‌ترین رنگ مشکی را به تصویر می‌کشد و کیفیت UHD واقعی را که با الگوریتم‌های اختصاصی برای تصاویر فوق‌العاده طراحی شده، به ارمغان می‌آورد. این تلویزیون طراحی مینیمال را با یک تورفتگی ظریف، پایه فلزی و پرداخت متالیک تلفیق کرده است.
 
بلندگوها و ساب‌ووفرها کاملا ماهرانه در دل F9000 پنهان شده‌اند تا تجربه‌ای بی‌نظیر از صدای قدرتمند ۷۰ واتی به کاربر بدهند. هم‌چنین جعبه‌ی One Connect، شلوغی ایجاد شده از کابل‌های درهم و گره‌خورده را از بین می‌برد و همه‌ رابط‌های چند رسانه‌ی را در یک نقطه جمع می‌کند. طراحی و ساخت خلاقانه این تلویزیون به همین چند ویژگی ختم نمی‌شود، چون این قابلیت را دارد که در طول زمان ویژگی‌های نرم‌افزاری خود را به روز‌رسانی کند و در آینده قابلیت‌های بیشتری را، از جمله استاندارد‌های UHD آینده، توسط بسته‌های تکاملی‌اش در اختیار کاربر قرار دهد.
 
تلویزیون OLED خمیده
تلویزیون OLED خمیده ۵۵ اینچی سامسونگ تمامی موانع نوآوری را در وسایل محصولات صوتی-تصویری از بین برده است و جهشی بی‌سابقه در زمینه کیفیت تصویر و طراحی به شمار می‌آید. قاب خمیده این تلویزیون که الهام گرفته از نمونه مفهومی Timeless Arena یا فضای بی زمان است، یک پرده بی‌نظیر برای نمایش رنگ‌های زنده این OLED است. تک تک پیکسل‌های این تلویزیون روشنایی خاصی دارند و تصاویر را با رنگ مشکی واقعی به همراه درجه کنتراست بی‌نظیر که تاکنون نمونه آن در دیگر تلویزیون‌ها وجود نداشته است، نمایش می‌دهد.
Sam Ifa 3
انحنای ماهرانه این پنل، تصاویر را با دیدی وسیع‌تر و عمیق‌تر از تلویزیون‌های صفحه تخت نمایش می‌دهد که در نوع خود بی‌نظیر و بی‌همتا است. از آنجا که این تلویزیون روی چارچوب فلزی معلق در هوا است، طراحی آن حس مقاوم بودن و در عین حال نرمی و ملایمت را به انسان می‌دهد. این نتایج تمامی روش‌های جدیدی را نشان می‌دهد که سامسونگ برای ارایه رنگ‌های‌تر و تازه، قدرت تفکیک بسیار بالا و بازتولید بی‌عیب و نقص تصویر به کار برده است.
 
وسایل الکترونیکی خانگی برای ایجاد خانه‌ای شادتر
هدف بخش وسایل الکترونیکی دیجیتال سامسونگ ایجاد زندگی بهتر براساس نگرش دقیق به بازار محلی با در نظر گرفتن نیازهای مصرف‌کنندگان و طراحی منحصر به فرد محصولات است. شرکت سامسونگ، مصرف‌کنندگانش را به خوبی می‌شناسد و به علاقه آنها به غذاهای خارق‌العاده و آشپزی هیجان‌انگیز و در عین حال وسایل خانگی با طراحی خیره‌کننده، واقف است. به عقیده این شرکت، تمامی وسایل دیجیتال خانگی با علایق مصرف‌کنندگان هماهنگ است و به ایجاد یک خانه شاد کمک می‌کند.
 
بخش کسب‌وکار وسایل الکترونیکی خانگی سامسونگ در سال ۲۰۱۳ با رشد ۱۴ درصدی همراه بود و همین امر این شرکت را به پررشدترین برند جهانی تبدیل کرده است. سامسونگ برای چهارمین سال پیاپی است که در اروپا بیشترین سهم بازار یخچال-فریزرها و مایکروفرها را به خود اختصاص داده است و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۱۵ با ادامه این روند به بیشترین سهم بازار در کل محصولات خانگی دست یابد. برای دستیابی به این هدف تمرکز سامسونگ روی اعمال نفوذ عمیق بینش محلی، بهره گرفتن از احساسات و اشتیاق مشتری و نوآوری در طراحی است.
 
سامسونگ با در نظر گرفتن نیاز مصرف‌کنندگان در مناطق مختلف جهان و پی بردن به بینش محلی بهترین وسایل خانگی را در IFA 2013 معرفی کرد.
 
کلوپ آشپزان سامسونگ Club des Chefs 
سامسونگ در یک اقدام جالب، شروع به همکاری با آشپزان حرفه‌ای و به نام بین‌المللی کرده تا آینده آشپزی خانگی را رقم بزند. کلوپ آشپزان سامسونگ با نام Samsung Club des Chefs با حضور آشپزانی چون اریک تروچون از پاریس، میشل ترویسگروس از فرانسه و فرانکی اسپوتینو از نیویورک دایر شده است. این آشپزان حرفه‌ای با معرفی شگرد‌های مختلف، به آشپزان این موقعیت را می‌دهند تا‌ روش‌های جدید آشپزی را در آشپزخانه‌های خودشان کشف کنند و تجربیات ارزنده خود را برای طراحی محصولات آینده سامسونگ به اشتراک بگذارند.
 
نسل جدید جارو برقی Motion Sync سامسونگ
سامسونگ با توجه به نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان، جارو برقی Motion Sync SC20F70 را با طراحی بسیار زیبا و کاربری راحت برای تمیز کردن خانه ارایه داده است. طراحی انقلابی Motion Sync باعث شده تا این جارو برقی به عنوان یک دستگاه سریع و راحت در بازار شناخته شود. زیرا این جارو برقی نیاز زیادی به حرکت توسط مصرف‌کننده ندارد و به واسطه فناوری CycloneForce Multi که درون آن تعبیه شده است، بیشترین قدرت مکش را دارد. جالب‌تر آنکه این جارو برقی از طریق دکمه‌هایی که روی دسته آن تعبیه شده، قابل تنظیم است. همچنین مجهز به حسگرهایی است که مکان های کثیف را برای جارو کردن تشخیص می‌دهند. این جارو برقی مخزنی (بدون کیسه) با فناوری‌هایی که در آن به کار رفته، قدرت مانور بالایی به کاربر خود می‌دهد.
 
یخچال فریزر FS9000 سامسونگ با ساختاری نوین جهت نگهداری مواد غذایی 
نتایج مطالعات سامسونگ درباره نحوه نگهداری غذاها در یخچال توسط خانواده‌ها نشان می‌دهد که معمولا فضای داخلی یخچال فریزرها ساختار مناسبی برای گذاشتن غذاها ندارند. اما یخچال فریزر ساید بای ساید Food Showcase دو بخش جداگانه ShowCase و InnerCase دارد که این بخش‌ها دسترسی روزانه به غذاها و مواد غذایی داخل یخچال و همچنین به موادی که کمتر به آنها نیاز دارید را راحت کرده است. این یخچال بخش‌های مختلفی برای تمامی اعضای خانواده حتی بچه‌ها در نظر گرفته است تا راحت‌تر بتوانند به مواد یا غذای مورد نیازشان دسترسی داشته باشند. این دستگاه حجم بسیار معقول ۸۳۴ لیتر دارد و قسمت Showcase آن مجهز به فناوری Space Max است که باعث شده دیواره‌های داخل آن باریک‌تر و در عین حال میزان عایق بودن آن از یخچال فریزرهای متداول دیگر بالاتر باشد.
 
چاپ نوآوری برای کاربران خانگی و تجاری
سامسونگ چاپگرهای جدیدش را با رویکرد قابلیت اتصال آسان به ابزارهای موبایل توسعه می‌دهد و قصد دارد تا سال ۲۰۱۷ برترین سازنده پرینترهای لیزری A4 و چندکاره شود. پیشرفت ابزارها از نظر قابلیت حمل آسان، امنیت و رشد محتوای دیجیتال موجب شده که کاربران به ابزارهای مدرنی نیاز داشته باشند تا به آنها امکان مدیریت شخصی کارها و فضاهای چاپ خانگی را بدهد.
Sam Ifa 4
سامسونگ از سال ۲۰۰۹ تاکنون روی توسعه اپلیکیشن‌های چاپ شامل اپلیکشنMobile Print ، پشتیبانی از Wi-Fi Direct و دکمه چاپ عکس نگاتیو متمرکز شده است و به تازگی نیز عملکردهایی چون Google Cloud Print و NFC را به چاپگرهای خود افزوده است.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن