هاست لینوکس هاست ارزان
Site
Android
News
دوشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۵

آمادگی وزارت ارتباطات برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

شناسه مطلب: ۱۵۶ بازدید: ۴۴۰۳
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی این وزارتخانه برای حمایت از شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه ICT خبر داد و گفت: این وزارتخانه تا سقف ۲میلیارد تومان امکان اعطای وام به شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی را دارد.
 مرتضی براری در گفتگو با خبرنگار مهر، به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای حمایت از شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از شرکت‌هایی که درخواست دریافت وام و تسهیلات دارند استقبال می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون حدود ۳۰ میلیارد تومان وام و تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعطا شده است، ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از صندوق تسهیلات و وام وجوه اداره شده اعتباری بالغ بر ۸۰میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات به بخش تولید و پژوهش و نوآوری درنظر گرفته است اما شرکت‌های دانش بنیان تقاضا و درخواست چندانی نسبت به این موضوع ندارند و از تسهیلات این بخش استقبال نمی‌شود.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: این وزارتخانه براساس برنامه‌های مدنظر می‌تواند به شرکت‌های متقاضی تا سقف ۲میلیارد تومان تسهیلات اختصاص دهد اما شواهد نشان می‌دهد که آنطور که باید این تسهیلات مورد استقبال واقع نمی‌شود.

براری الزام برای ضمانت‌های اجرایی را از جمله دلایل عدم استقبال از وام وجوه اداره شده این بخش برشمرد و گفت: شرکت‌های تولیدی و کوچک امکان تامین ضمانت‌نامه‌های بانکی را ندارند و براین اساس ترجیح می‌دهند از این تسهیلات بهره نبرند. وی با تاکید بر برنامه‌های در دست انجام برای رفع مشکلات موجود و تسهیل نحوه دریافت وام، آمادگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای حمایت از شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان در این حوزه اعلام کرد.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن