چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۹

مایکروسافت نوکیا را خرید، قیمت 7.2 میلیارد دلار

شناسه مطلب: ۱۴۸ بازدید: ۴۳۸۵
بالاخره مایکروسافت نوکیا را به قیمت 7.2 میلیارد دلار خرید.
خرید بخش "موبایل و سرویس های نوکیا" توسط مایکروسافت نهایی شد و معامله و انتقال رسمی تا اوایل سال 2014 انجام خواهد شد.nمایکروسافت با اعلام رسمی خرید کمپانی نوکیا، دلیل ورود به بازار گوشی های هوشمند را به صورت مستقل برای کارشناسان تبیین کرد.
 
چندی بود که شایعه خرید نوکیا توسط مایکروسافت به گوش می رسید که بالاخره این اتفاق افتاد.
 
در این معامله بخش هندست و موبایل و سرویس های مرتبط با آن متعلق به مایکروسافت خواهد شد. از 7 .2 میلیارد دلار معامله شده، 5 میلیارد دلار متعلق به بخش موبایل و سرویس های متعلق به آن و 2.2 میلیارد دلار نیز متعلق به حق ثبت اختراعات و مجوزهای قانونی و لیسانس های مربوط به نوکیا است.
 
از فوریه 2011 این دو کمپانی با توسعه سری لومیای نوکیا و ویندوز فون، همکاری های جدیدی را آغاز کردند.
 
ویندوز فون بعد از آی او اس اپل و آندروید گوگل، رتبه سه را در بازار دارد و مایکروسافت می خواهد استراتژی جدیدی برای ورود به بازار را تجربه کند.
 
تری مایرسون، از مدیران مایکروسافت البته اعلام کرد که این بدان معنا نیست که همکاری با سایر شرکایی که ویندوز فون استفاده می کنند را قطع کنند بلکه به همکاری خود ادامه خواهد داد. وی تاکید کرد که این باعث تقویت سیستم عامل ویندوز فون هم خواهد شد چرا که شرکای سخت افزاری همچنان به همکاری با مایکروسافت ادامه می دهند.
 
از این به بعد باید شاهد تحولی عمده در بخش موبایل و گوشی های هوشمند و حتی تبلت مبتنی بر ویندوز باشیم.
 
استیو بالمر که هفته پیش از بازنشسته کردن خود در 12 ماه آینده خبر داد، بعد از خرید 9.3 میلیارد دلاری کمپانی اسکایپ، خرید نوکیا را با رقم 7.2 میلیارد دلار در کارنامه مدیریتی خود به ثبت رساند.
Microsoft Nokia Acquisition
خیلی ها استفان الوپ مدیر سابق مایکروسافت را اسب تروای مایکروسافت نامیدند که بعد از مدیر شدن در نوکیا (در سمت CEO) توانست نقشه پیچیده ای را به اجرا بگذارد و حالا در ازای خوش خدمتی باید در راس واحد نوکیا در مایکروسافت بماند.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن