چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۱

اینترنت اکسپلورر 6 پرطرفدارترین مرورگر در چین!

شناسه مطلب: ۱۲۰ بازدید: ۵۰۴۸
روزی روزگاری اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت در دنیای مرورگرها یکه تازی می کرد و اصلا حرفی از فایرفاکس و کروم و اپرا نبود. اما با استفاده بیشتر مردم از این سه مرورگر، اکثر دریافتند که اینترنت اکسپلورر اصلا مرورگر خوبی نیست و کارایی بسیار ضعیفی دارد. کم کم مردم به سمت مرورگرهای دیگر رفتند. فایرفاکس و اپرا و بعد هم کروم.
اما مایکروسافت در این یکی دو سال اخیر سعی کرده مرورگرش را بهتر از قبل کند. نسخه های ۹ و ۱۰ عرضه شدند. اکنون به نظر می رسد که مایکروسافت در آستانه انتشار نسخه ۱۱ اینترنت اکسپلورر نیز باشد. اما یک مرورگر هنوز هم که هنوز است در بین کاربرای چینی محبوبیت بالایی دارد. نسخه ۶ اینترنت اکسپلورر که یکی از بدترین نسخه های این مرورگر است و تقریبا می توان گفت که دیگر با هیچ یک از استانداردهای نوین وب سازگاری ندارد، هنوز هم در حال خدمت به کاربران چینی است.
 
اینترنت اکسپلورر ۶ اکنون ۱۱ ساله است و با توجه به اطلاعاتی که شرکت Net Application در صفحه “شمارش معکوس IE6″ ارایه می دهد، هنوز هم ۲۴% کاربران چینی از آن استفاده می کنند. ۲۴% به خودی خود عدد نسبتا بزرگی محسوب می شود، چه برسد به چین که بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر اینترنت دارد.
 
کشورهای دیگری هم هنوز در حال استفاده از اینترنت اکسپلورر ۶ هستند که از جمله آنها می توان به کشورهای زیر اشاره کرد:
 
- هند ۲٫۸%
 
- تایوان ۳٫۵%
 
- روسیه ۷٫۱%
 
-ویتنام ۱%
 
کره جنوبی ۱٫۳%
 
مایکروسافت در صفحه ای که به منظور ترقیب کاربران برای مهارجت به نسخه های جدید اینترنت اکسپلورر ساخته است می نویسد: نامش اینترنت اکسپلورر ۶ بود. اما اکنون ما در سال ۲۰۱۳ هستیم و استانداردهای نوین وب همه جا هستند. زمان آن رسیده که با او خداحافظی کنیم.
 
خبر خوب دیگر این است که نسخه ۱۰ اینترنت اکسپلورر شروع به اوج گیری کرده است. این نسخه به صورت پیشفرض روی ویندوز ۸ وجود دارد و اکنون حدود ۱۵٫۳۶% از سهم اینترنت اکسپلورر را در اختیار دارد. البته با این میزان، نسخه ۱۰ پشت سر نسخه ۸ با ۲۳٫۵۲% قرار می گیرد و تبدیل به دومین نسخه پر استفاده اینترنت اکسپلورر می شود.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن