چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۵

آیفون 5s دارای سنسور اثر انگشت خوان برروی دکمه Home است

شناسه مطلب: ۱۱۸ بازدید: ۴۴۸۹
«مینگ-چی کو» تحلیل گر موسسه KGI که پیش از این پیش بینی‌های دقیقی را در مورد محصولات اپل، پیش از معرفی رسمی آنها ارائه نموده، اذعان داشته که سنسور اثر انگشت خوان آیفون 5s با دکمه فیزیکی Home یکپارچه می‌شود.
دکمه Home از زمان معرفی اولین آیفون در سال 2007 به شکل مقعر بوده، اما آقای کو معتقد است که در آیفون 5s این دکمه محدب خواهد شد تا اپل فضای بیشتری برای جا دادن سنسور اثر انگشت خوان در این دکمه داشته باشد.
 
او گفته است:
من باور دارم که سنسور اثر انگشت خوان در دکمه Home تلفن آیفون 5s جای داده خواهد شد. از آنجایی که اسمبل کردن آن در فضای کم زیر دکمه آیفون بسیار مشکل است و از سوی دیگر در همین قسمت کانکتور لایتنینگ نیز وجود دارد، اپل مجبور خواهد شد تا دکمه خانه را از حالت مقعر به محدب تغییر شکل دهد.
 
همچنین  اگر دکمه محدب شود، آسیب پذیرتر می‌شود و از این رو در ساخت آن باید از مواد مقاوم‌تری استفاده شود. ما باور داریم که اپل به جای پلاستیک از سافایر در ساخت این دکمه بهره می‌برد. سافایر بعد از الماس مقاوم‌ترین ماده است.
 
سنسور اثر انگشت خوان قرار است قابلیت ویژه و کلیدی آیفون بعدی باشد و این محصول را از رقبای دیگر متمایز کند. اپل پس از تصاحب کمپانی AuthenTec به فناوری اثر انگشت خوان دست یافت. سنسور این کمپانی نسبت به دیگر سنسورها از طراحی خاصی برخوردار است که حتی اگر گرد و غبار نیز برروی آن قرار گیرد باز هم به خوبی کار می‌کند.

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن