چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۳

آغاز تولید انبوه آیفون 5S

شناسه مطلب: ۱۰۲ بازدید: ۶۲۱۹

نشریه چینی Expreview گزارش می دهد که بالاخره تولید انبوه iPhone 5S، نسل جدید اسمارت فون های اپل آغاز شد. این نشریه همچنین لیستی از مشخصات فنی تایید شده این تلفن هوشمند را ارائه می کند که به نظر می رسد آنچنان که انتظار داشته ایم، جذاب و امیدوار کننده نیستند.

منابع Expreview همچنین از آغاز عرضه آیفون 5S با سیستم عامل iOS 7 از اوایل سپتامبر خبر می دهند. مشخصات فنی که به زعم این نشریه تایید شده اند، عبارتند از:

- پردازنده سریعتر دو هسته ای

- گرافیک PowerVR SGX554MP4 چهار هسته ای

- نمایشگر ۴ اینچ IGZO با رزولوشن ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل (تراکم ۳۲۶ پیکسل بر اینچ)

- ۲ گیگابایت رم

- دوربین عقب ۱۲ مگاپیکسلی با دو فلش LED

- NFC

- LTE با پشتیبانی از Advanced Network

- سنسور اثر انگشت

- اپل آی او اس ۷

به نظر می رسد بالاخره قرار است اسمارت فون های اپلی از سخت افزار استاندارد NFC پشتیبانی کنند که می تواند شیوه ای ساده و کاربردی برای انتقال اطلاعات و پرداخت های موبایلی باشد. سنسور اثر انگشت هم احتمالا نهایی شده و پس از شایعات فراوان آن را در زیر دکمه Home خواهیم دید.

با توجه به ارتقاء GPU این اسمارت فون و پرش به گرافیک چهار هسته ای (از گرافیک سه هسته ای آیفون 5)‌، اکنون آیفون 5S توان رقابت با آیپد ۴ را دارد. اما باید دید در واقعیت چنین قدرتی چه کاربردی می تواند داشته باشد، شاید اپل قصد دارد یک کنسول بازی جیبی را برای مصرف کننده به ارمغان آورد.

iphone5s

متاسفانه پردازنده دو هسته ای را می توان یک درجا زدن و حتی پسرفت دانست. داستانی که از آیفون 4S شروع شده و همچنان ادامه دارد. اگرچه Expreview گزارش می کند که این پردازنده سریع تر از مدل قبلی خواهد بود، مطمئنا کاربران هنوز در فکر و خیال یک پردازنده چهار هسته ای واقعا قدرتمند هستند.

در صورت تایید چنین مشخصاتی واقعا باید به دنبال کشف منطق مستتر در پشت آنها بود. ارتقا GPU و ثابت نگه داشتن رزولوشن نمایشگر (هرچند که IGZO مصرف باتری را کاهش خواهد داد)، ارتقاء ۲ گیگابایتی رم و دوربین بزرگتر اما استفاده از پردازنده ۲ هسته ای متعلق به ۲۰۱۱.

اگرچه این تلفن آخرین و بهترین سخت افزار را به همراه ندارد، اما خوشبختانه سیستم عامل iOS بهینه سازی شده آن احتمالا به خوبی از پس کارهای فراوانی بر خواهد آمد.

منبع: نارنجی

 

افزودن نظر

کد امنیتی
تازه کردن